Senseo in zee met Buro Benk
- Bureaus
- 10 dec 2013 @ 12:00
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenPromotie
- 10 dec 2013 @ 12:00
- Redactie Bureaus
Buro Benk, gespecialiseerd in joint marketing, heeft voor Senseo een activatiecampagne ontwikkeld en uitgevoerd.
Sinds de introductie in 2001 heeft Senseo koffie drinken in Nederland veranderd. Er zijn inmiddels meer dan 15 miljoen Senseo-koffiezetapparaten in Nederland verkocht en er worden gemiddeld meer dan 3,5 miljoen kopjes Senseo per dag gedronken. Daarnaast is de keuze aan koffievarianten steeds gevarieerder geworden. Er zijn op dit moment 21 verschillende smaken verkrijgbaar.
'Buro Benk heeft op een buitengewoon creatieve en effectieve manier laten zien hoe we de rijkheid van ons portfolio, in het hart van de doelgroep kunnen activeren', aldus Jorgo Lialiangas, brandmanager Senseo bij D.E. Master Blenders.
Om achter de favoriete smaak van Nederland te komen, is een nationale oproep gedaan. Enerzijds on-pack op alle Senseo-verpakkingen en anderzijds via een samenwerking met 100%NL. Deze achterban is via een non-spot radiocampagne, het 100%NL magazine en het online platform opgeroepen hun favoriete smaak kenbaar te maken. De uitkomst: Original Dark Roast is het populairst (16,7%), gevolgd door Original Regular en Original Extra Dark (allebei ruim 11%).
Bastiaan Krips, oprichter en joint marketing director Buro Benk: 'Wij geloven in de kracht van samenwerken en hebben ons verplaatst in de Senseo-kopersgroep. Om in een korte tijd een groot en kwalitatief bereik te realiseren, hebben we de krachten gebundeld met 100%NL. Een laagdrempelig actiemechanisme heeft tot een hoge conversie geleid.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing