Zeg een dakloze gerust eens gedag
- Bureaus
- 31 dec 2013 @ 11:57
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Campagnes
- 31 dec 2013 @ 11:57
- Redactie Bureaus
Iedereen kent hem wel, de daklozenkrantverkoper bij de supermarkt. Hij groet de mensen die binnenkomen, maar bijna niemand zegt wat terug. Terwijl hij daar juist staat om een praatje te maken. Om daar wat aan te doen, lanceert Z! een nieuwe campagne: ‘Zeg een dakloze gerust eens gedag’. De campagne is rond kerstmis van start gegaan met de lancering van een film, waaraan alle makers belangeloos hebben meegewerkt.
Het aantal mensen zonder dak boven hun hoofd stijgt, zo bleek onlangs uit cijfers van het CBS. Waren het er in 2010 nog 23.000, twee jaar later waren het er al meer dan 27.000. Uit een onderzoek van Psychology Professor Paul Toro van Wayne State blijkt dat mensen in kapitalistische landen dakloze mensen vaker zien als mislukkingen, verantwoordelijk voor hun eigen dakloze status. Daklozen worden daardoor ook in Nederland gemakkelijker genegeerd. Bovendien denken mensen dat het initiatief van een daklozenkrant bedoeld is om de daklozen aan geld te helpen, terwijl het belangrijkste doel is: regelmaat, aanspraak en daarmee terugkeer van waardigheid.
'Waar een verkoper van bijvoorbeeld bloemen gewoon wordt begroet, voelt niemand zich bezwaard een daklozenkrantverkoper te negeren', aldus Lode Schaeffer, creative director van verantwoordelijk reclamebureau INDIE.
Hans van Dalfsen van de Z!-krant: 'Als we bereiken dat mensen, ook als ze geen krantje kopen, de daklozen even begroeten of een praatje maken, dan maken we een enorme stap vooruit.'
Credits
· creative director INDIE / Lode Schaeffer
· regisseur / dop Olaf van Gerwen
· opnameleider Stefany Hamann
· cam ass Paco Suraj Kumar
· gaffer Joost Meeuwig / assistent Maxim Asscheman
· licht / Prima de Lux
· steadicam Kiwi / Willem de Groot
· steadicam Kiwi / Kim Hoogervorst
· prod ass Mey Chi Liem
· productie & account INDIE / Jojanneke Wennekker
· productie Ministry of Film / Huub Meijer
· catering La Baquetterie / Olivier
· post productie Postoffice
· sounddesign Soundcircus
· set props Arclinea Amsterdam
· soundtrack Queen, Sony/ATV Music Publishing Benelux
· cast Kim Veenendaal, Sanne Wennekker, Marije Janssen, Maxim Asscheman, Kevin
· locatie 16CC
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing