Adrime heet voortaan Weborama

Adrime heet voortaan Weborama
  • Bureaus
  • 9 jan 2014 @ 12:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingReclame

Online reclametechnologiebureau Adrime Weborama heet vanaf vandaag Weborama Nederland. Het betreft niet alleen een naamswijziging, maar ook een verdere integratie met het moederbedrijf.

Naast geavanceerde rich media advertenties gaat Weborama Nederland nu ook advertentie-technologieën aanbieden. Dit houdt in dat geavanceerde advertenties dynamisch getarget en continu geoptimaliseerd kunnen worden door de marketeer. Met de toevoeging van deze Big Data-technieken speelt Weborama in op de toenemende behoefte van de markt om gerichter en efficiënter online te adverteren.

'Vanaf nu kunnen alle verschillende soorten advertenties ook dynamisch getarget en continu geoptimaliseerd worden op het nieuwe platform', aldus Nomkwazi Hooplot, Managing Director van Weborama Nederland. “Denk daarbij aan de nieuwe tool Campagne Manager, waarmee marketeers gemakkelijk zelfstandig hun advertentiecampagnes kunnen optimaliseren, en aan een Audience Manager (Data Management Platform) waarmee eigen data gecombineerd kan worden met de 140 miljoen Europese profielen van Weborama voor slimme targeting. Wat betreft organisatie en cultuur verandert er weinig. We hebben wel een aantal Audience Marketing specialisten aangenomen. Zij hebben veel contact met onze Data Science collega’s van Weborama in Frankrijk.'

Consumenten verwachten steeds vaker van hun favoriete merken dat communicatie afgestemd is op hun persoonlijke situatie. Reclame kan met dynamisch targeten veel slimmer aansluiten op (latente) interesses en behoeften van bezoekers, ook als deze interesses en behoeften snel veranderen. Hooplot: 'Het liefst wil je een aanbieding doen nog voordat iemand ernaar op zoek gaat en niet vele maanden nadat iemand al heeft gekocht. De huidige standaard retargeting is weliswaar voor velen de best beschikbare optie, maar slaat nog te vaak de plank mis en kan irritant worden gevonden.' 

Weborama Nederland, voorheen Adrime, werd in 2010 overgenomen en is onderdeel van Weborama. Het bureau is gevestigd in Amsterdam en heeft 25 medewerkers in dienst. Weborama is een internetpionier die sinds 1998 interactieve reclame ontwikkelt en ondersteunt voor adverteerders, bureaus en media-exploitanten werkt voor meer dan 300 toonaangevende organisaties vanuit Parijs, Amsterdam, Londen, Madrid, Milaan, Lissabon en Moskou. Het moederbedrijf is sinds juni 2006 beursgenoteerd op de Alternext. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken