Esprix bestuursvoorzitter Blommers: Ik hoop dat de overheid dit jaar inzendt

Esprix bestuursvoorzitter Blommers:  Ik hoop dat de overheid dit jaar inzendt
  • Bureaus
  • 31 jan 2014 @ 11:48
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Award

Het is weer tijd voor de Esprix, de award die de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagnes bekroont. Gedragsbeïnvloeding staat daarbij centraal. Strategie, creativiteit en effectiviteit zijn de drie pijlers. De Esprix wordt georganiseerd door de Stichting Esprix, geleid door een onafhankelijk vakbestuur. De inzending is gestart: tot 14 februari aanstaande kunnen cases worden ingestuurd. Tot die datum een serie interviews met alle 13 juryleden. Voorzitter van het Esprix bestuur Peter Paul Blommers, ceo van Cheel Benelux, trapt de serie af.

Waarom mag je als bedrijf met een goede case niet ontbreken bij de Esprix?
‘De Esprix is de ultieme plek om waardering te krijgen voor je werk. We hebben de allerbeste jury van Nederland, allemaal toppers uit de bureau- en marketingwereld. Als je een case hebt waarbij je met je merk of product duidelijk het consumentengedrag positief hebt weten te beïnvloeden, moet je absoluut inzenden.’

Waar staat de Esprix volgens jou voor en wat onderscheidt deze Award van andere prijzen in de marketingcommunicatie?
‘Iedere prijs heeft zijn eigen domein, maar er is maar een prijs die creativiteit, strategie en resultaat in de totaalbeoordeling meeneemt, en dat is de Exprix. De ADCN is er voor de creatieve invulling, de SPIN voor online, de Effie voor effectiviteit. Vier jaar geleden hebben we ons totaal geherpositioneerd, sindsdien beoordelen we alles wat er bij een campagne komt kijken. Ten eerste: heeft de campagne werkelijk iets van belang gedaan voor het consumentengedrag? En daarna beoordelen we het idee en de strategie. Wij zijn in Nederland de enige die dit doet.’

Is de Esprix de meest begerenswaardige prijs?
‘Ik denk dat Cannes internationaal de top is, maar in Nederland zitten wij volgens mij op het allerhoogste niveau. Of je nu creatief bent, marketeer, strateeg of account, de Esprix spreekt iedereen aan. Dat zie je ook in de jury terug, daar zitten 127 topmensen in uit alle disciplines die alle categorieën kunnen beoordelen. Iedere twee jaar wordt de jury vernieuwd. We hebben heel veel spontane aanmeldingen, want met die kwaliteit kun je topmensen uit alle vakgebieden leren kennen. Als we eens iemand benaderen die de Esprix niet kent, laat die vrijwel altijd per kerende post weten dat hij of zij graag meedoet.’

Wie mag er dit jaar niet ontbreken in het deelnemersveld?
‘Ik zou heel graag zien dat de Nederlandse overheid eens een SIRE- of Postbus 51-campagne inzendt.’

Welke voorgaande winnaar spreekt jou het meest aan?
‘De RTL-case van vorig jaar! Een gouden case uit een onverwachte hoek waarmee ze heel Nederland de hele zomer online hebben beziggehouden, zodat niemand meer kon wachten tot GTST weer zou beginnen.’
 

Inzenden voor de Esprix kan via:hhtp://www.esprix.nl/inzenden/registreren

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken