ING start campagne Financieel Fit

ING start campagne Financieel Fit
  • Bureaus
  • 6 jan 2014 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesOnline advertisingMarketing

Vandaag start ING met de campagne ‘Financieel Fit’ waarmee de bank Nederlanders wil inspireren om hun financiële situatie te optimaliseren voor nu en in de toekomst. JWT Amsterdam ontwikkelde een commercial met wederom een Nederpop-klassieker: ditmaal 'Met hart en ziel' van de Tröckener Kecks.

Iedereen heeft andere doelen in het leven zoals zorgeloos wonen of je kinderen laten studeren. Hiervoor is het belangrijk om je geldzaken op orde te hebben en te houden. Uit een enquête onder ING-klanten blijkt dat iets meer dan de helft zich enigszins financieel fit voelt. En een op de vijf klanten stelt financiële zaken uit, waarmee men eigenlijk aan de slag zou willen zoals hypotheek of pensioen, maar ook schenken, sparen of beleggen.

Met online seminars, financiële informatie avonden, persoonlijk advies en handige tools biedt de ING meer inzicht in de eigen financiële situatie en wil ING inspireren tot het optimaliseren van de financiën. Naast de activiteiten en de campagne wordt ‘Financieel Fit’ ondersteund door sponsoring van het tv-programma ‘Hoeveel ben je waard?’.

Hans Hagenaars, directeur Particulieren ING Nederland: 'We willen Nederlanders inspireren tot het optimaliseren van hun korte en lange termijn financiën, zodat zoveel mogelijk mensen een gezonde financiële toekomst tegemoet gaan.'

ING geeft inzicht in vier thema’s die essentieel zijn om een realistisch beeld te krijgen van de eigen financiële situatie: inkomsten en uitgaven, vermogen, pensioen en woonsituatie. Met Financiële Informatie Avonden op ING kantoren, online seminars, persoonlijk advies en handige tools wil ING mensen zelf in staat stellen de financiële situatie te verbeteren. Financieel Fit is volgens Hagenaars 'een mentaliteit', dus 'meer dan een campagne'. 'We weten dat financiën voor consumenten complex zijn en mensen dit graag voor zich uitschuiven. Hier willen wij een rol in spelen door het optimaliseren van je financiële situatie klein en behapbaar te maken.'

Op woensdag 8 januari start Hoeveel ben je waard? op SBS6. SBS en ING hebben voor dit programma de handen ineengeslagen. ING wil hiermee bijdragen aan de bewustwording dat je betere financiële keuzes kunt maken als je weet hoe je er financieel voor staat. Dit leidde niet alleen tot een sponsorsamenwerking maar vooral ook tot een mooie doorvertaling van het programmaformat online. Zo heeft de ING een tool ontwikkeld waarmee je zelf kunt berekenen hoeveel je waard bent www.ing.nl/hbjw Ook kan je met de tool je uitkomst vergelijken met hoe mensen in een vergelijkbare situatie ervoor staan. 

Als muzikale kader is ditmaal gekozen voor 'Met hart en ziel' van de Tröckener Kecks. In eerdere commercials klonken al meer Nederlandstalige popartiesten: Stevie Ann zong 'Samen zijn' van Willeke Alberti, Nielson vertolkte 'Hier' van Bløf, The Kik deed 'Het is een mooie dag' van IOS en Tim Knol zong 'Mens durf te leven', geschreven door Dirk Witte, maar vooral bekend van Ramses Shaffy.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken