Iris Intranet wint designprijs Silicon Valley

Iris Intranet wint designprijs Silicon Valley
  • Bureaus
  • 7 jan 2014 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunityDigitaalAward

Internetbureau Triptic uit Eindhoven heeft met Iris Intranet de prestigieuze Intranet Design Annual gewonnen. Deze designprijs is georganiseerd door de Nielsen Norman Group, een gezaghebbend onderzoeksbureau uit Silicon Valley met onder anderen usabilitydeskundige Jakob Nielsen aan het roer.

Een intranet dat mensen in staat stelt om beter hun werk te doen, zo presenteert Iris Intranet zich. Het samenwerkingsplatform is afkomstig uit innovatiehoofdstad Eindhoven en oogst nu internationale erkenning. Maandag werd bekend dat Iris winnaar is van de prestigieuze Intranet Design Annual 2014, een internationale wedstrijd georganiseerd door het gezaghebbende onderzoeksbureau Nielsen Norman Group uit Silicon Valley.

De Nielsen Norman Group kiest jaarlijks tien intranetten die toonaangevend zijn qua gebruiksvriendelijkheid en ontwerp. Iris is in goed gezelschap: ook National Geographic en het Internationaal Monetair Fonds scharen zich met hun intranet onder de winnaars van 2014. Iris is het enige Europese intranet in deze top 10.

Iris is onderscheiden vanwege de frisse vormgeving die gebruikers verleidt om het intranet intensief te gebruiken in hun dagelijks werk. De homepage van Iris is door een gebruiker zelf in te richten met actuele informatie die voor zijn werk relevant is. Zo wordt iedereen in een organisatie in minder tijd beter op de hoogte gesteld, constateert de Nielsen Norman Group in haar juryrapport. Met teampagina's en de sociale tijdlijn is een organisatie in staat om samenwerking te versnellen en medewerkers betrokken te houden. Onafhankelijk van hun locatie, want Iris past zich aan aan tablet en smartphone. Samenvattend omschrijft de jury Iris Intranet als 'a breath of fresh air'.

'Veel intranetten zijn onvriendelijke platforms die ontstaan zijn vanuit systeemdenken. Wij gaan juist uit van de mens: wat heeft iemand nodig op de werkvloer, en hoe kom je dat tegemoet?' aldus Arthur Turksma, strateeg bij Triptic. 'Omdat Iris eenvoudig te koppelen is met elke bestaande IT-omgeving, hoef je niet meer te zoeken naar informatie: de informatie komt op maat naar je toe. Dat scheelt tijd. Mensen gaan beter geïnformeerd aan de slag: dat zie je terug in de kwaliteit van het werk.'

Het intranet uit de Brainportregio heeft al duizenden gebruikers: Iris werkt al in verschillende grote zorg- en overheidsinstellingen en in commerciële organisaties als Dorel Europe en Sacha Shoes. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken