Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer): 'De VEA zal in de huidige vorm verdwijnen'
- Bureaus
- 1 jan 2014 @ 15:22
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieInterviewMarketing
- 1 jan 2014 @ 15:22
- Redactie Bureaus
Later deze week publiceert MarketingTribune een groot forum waarin sleutelspelers in media en marketingcommunicatie hun visie geven op de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014. Als voorproefje vandaag alvast de visie van Lodewijk van der Peet van BeyenMeyer.
'Mogen we even navelstaren? Vlak voordat ze na jaren watertrappelen eindelijk de kant denken te kunnen beetpakken zullen er nog veel bureaus, titels en organisaties verdwijnen. Veel internationale netwerkbureaus zijn eigenlijk al lang verzopen maar worden gefinancierd door international. Wellicht houden ze daar in 2014 eindelijk eens mee op. Uit mijn eigen kleine onderzoek blijkt dat 10% tot 20% van de lezers van Adformatie ervoor wil gaan betalen. Als Sijthoff er geen erezaak van maakt is Adformatie verdronken in 2014.
De VEA zal in de huidige vorm ook verdwijnen. Het heeft zichzelf belachelijk gemaakt met hun enige - hypocriete - wapenfeit van 2013: de pitchcode. Geen lid heeft zich eraan gehouden en geen lid zal zich eraan houden. De Effie houdt ze nog even boven water, net zoals de lamp de enige bestaansreden is van de ADCN. Dat geeft niks, als je dan ook maar verder geen pretenties hebt. Bureaus die een scherpe positionering hebben gekozen, zoals Joe Public, Crossmarks en Alfred worden nóg succesvoller als ze hun bemanning binnenboord weten te houden.'
Lodewijk van der Peet is creative en managing director bij BeyerMeyer
De visie van Lodewijk van der Peet is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing