Bureau Vandejong start The Why Project
- Bureaus
- 19 feb 2014 @ 11:56
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieMVOWebsite
- 19 feb 2014 @ 11:56
- Redactie Bureaus
Creative Agency Vandejong is dit jaar gestart met The Why Project, een eenjarig experiment om alternatieven te vinden voor onsuccesvolle systemen en om betere oplossingen te zoeken voor de toekomst. Door de status quo in twijfel te trekken, wil Vandejong mogelijkheden voor verandering onderzoeken en mensen inspireren in actie te komen.
'We leven in bewogen tijden en de wereld verandert snel', zegt Pjotr de Jong, creative director van Vandejong. 'Alles wat vanzelfsprekend lijkt, wordt op zijn kop gezet. In 2014 bestaat Vandejong 25 jaar. Een goed moment om vooruit te kijken en te onderzoeken wat we in de wereld kunnen veranderen.'
Iedere maand kiest Vandejong een ander thema waarbinnen dagelijks nieuwe Why-vragen worden gesteld op de website the-why-project.com, op de Facebook-pagina en op Twitter. Daarnaast selecteert Vandejong elke maand een vraag om uit te diepen via artikelen en interviews op het blog Bright New World, en via een Why Event op het kantoor.
In januari stond de vraag 'Why aren't we just happy?' centraal. Hiermee ging Vandejong op zoek naar alternatieve manieren om gelukkig te worden. Het eerste Why Event vond plaats op Blue Monday, met sprekers Jeroen van Baar (auteur van De prestatiegeneratie) en Tracy Metz (schrijfster en journalist bij het NRC, De Groene Amsterdammer en Buitenhof). Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht richt The Why Project zich deze maand op politiek, 'Why aren’t we more involved in politics?'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing