Doom&Dickson aan de slag voor Syrië
- Bureaus
- 11 feb 2014 @ 17:47
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Maatschappij
- 11 feb 2014 @ 17:47
- Redactie Bureaus
Een aantal maanden geleden is vanuit WarChild, UNHCR en Stichting Vluchteling een briefing geweest aan een drietal bureaus om met een concept en een campagneplan mee te dingen naar de extra trekking van de Nationale Postcode Loterij. Meerdere combinaties van Goede Doelen dingen mee naar die extra trekking en op basis van de plannen, de aanpak en het gekozen concept wordt bepaald wie er komend jaar voor die extra bijdrage in aanmerking komt.
Tijdens het Goed Geld Gala afgelopen week kregen WarChild, UNHCR en Stichting Vluchteling gezamenlijk een bijdrage van maar liefst 3.067.500 euro voor hun gezamenlijke project ‘Goed nieuws uit Syrie’. Dankzij de deelnemers van de Nationale Postcode Loterij. Het project richt zich op huisvesting, medische hulp en psychosociale hulp voor Syrische burgers die dit het hardst nodig hebben, in het bijzonder kinderen. Daarnaast kreeg WarChild een structureel bedrag waarmee er 125.000 kinderen extra kunnen worden bereikt.
Al bijna drie jaar lang verkeert Syrie in oorlog, waarvan vooral gewone burgers, en in het bijzonder kinderen, het grootste slachtoffer zijn. Bijna de helft van de bevolking is inmiddels op de vlucht geslagen. Sommigen zijn vluchteling in eigen land. Nog eens twee miljoen zochten opvang in één van de buurlanden, zoals Libanon en Jordanië.
Met het project “Goed nieuws uit Syrië” slaan Stichting Vluchteling, WarChild en UNHCR de handen ineen om hulp te bieden, elk vanuit hun eigen unieke expertise en ervaring. Zodat hulp optimaal is aan degenen die dit het hardste nodig hebben.
In het project krijgenbewoners van geïsoleerde gebieden in Syrië toegang tot medische hulp; vluchtelingen in Libanon een waardig en veilig onderdak; en kinderen, zowel in Syrië als Libanon, worden beter beschermd tegen geweld en weerbaarder voor de toekomst. In totaal zullen meer dan 63.000 Syriërs bereikt worden met dit project.
Dankzij de deelnemers van de Nationale Postcode Loterij kan dit project komend jaar uitgerold worden.
www.doomanddickson.nl
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing