Doom&Dickson aan de slag voor Syrië

Doom&Dickson aan de slag voor Syrië
  • Bureaus
  • 11 feb 2014 @ 17:47
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Maatschappij

Een aantal maanden geleden is vanuit WarChild, UNHCR en Stichting Vluchteling een briefing geweest aan een drietal bureaus om met een concept en een campagneplan mee te dingen naar de extra trekking van de Nationale Postcode Loterij. Meerdere combinaties van Goede Doelen dingen mee naar die extra trekking en op basis van de plannen, de aanpak en het gekozen concept wordt bepaald wie er komend jaar voor die extra bijdrage in aanmerking komt.

Tijdens het Goed Geld Gala afgelopen week kregen WarChild, UNHCR en Stichting Vluchteling gezamenlijk een bijdrage van maar liefst 3.067.500 euro voor hun gezamenlijke project ‘Goed nieuws uit Syrie’. Dankzij de deelnemers van de Nationale Postcode Loterij. Het project richt zich op huisvesting, medische hulp en psychosociale hulp voor Syrische burgers die dit het hardst nodig hebben, in het bijzonder kinderen. Daarnaast kreeg WarChild een structureel bedrag waarmee er 125.000 kinderen extra kunnen worden bereikt.

Al bijna drie jaar lang verkeert Syrie in oorlog, waarvan vooral gewone burgers, en in het bijzonder kinderen, het grootste slachtoffer zijn. Bijna de helft van de bevolking is inmiddels op de vlucht geslagen. Sommigen zijn vluchteling in eigen land. Nog eens twee miljoen zochten opvang in één van de buurlanden, zoals Libanon en Jordanië.

Met het project “Goed nieuws uit Syrië” slaan Stichting Vluchteling, WarChild en UNHCR de handen ineen om hulp te bieden, elk vanuit hun eigen unieke expertise en ervaring. Zodat hulp optimaal is aan degenen die dit het hardste nodig hebben.

In het project krijgenbewoners van geïsoleerde gebieden in Syrië toegang tot medische hulp; vluchtelingen in Libanon een waardig en veilig onderdak; en kinderen, zowel in Syrië als Libanon, worden beter beschermd tegen geweld en weerbaarder voor de toekomst. In totaal zullen meer dan 63.000 Syriërs bereikt worden met dit project.

Dankzij de deelnemers van de Nationale Postcode Loterij kan dit project komend jaar uitgerold worden.

www.doomanddickson.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken