Het Nieuwe Instituut partner van DEAF 2014
- Bureaus
- 17 feb 2014 @ 09:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PartnershipOnlineCreatie
- 17 feb 2014 @ 09:36
- Redactie Bureaus
DEAF (Dutch Electronic Art Festival) is een partnerschap aangegaan met Het Nieuwe Instituut in Rotterdam. Het Nieuwe Instituut is financieel partner, werkt samen met de DEAF-curatoren aan het programma en is hoofdlocatie van de biënnale. De tiende editie van DEAF vindt plaats van woensdag 21 tot en met zaterdag 24 mei 2014 op diverse locaties in de stad. De hoofdtentoonstelling in Het Nieuwe Instituut is te zien tot en met tweede Pinksterdag op maandag 9 juni.
DEAF en Het Nieuwe Instituut hebben gekozen voor een partnerschap in de overtuiging dat zij gezamenlijk de impact en betekenis van DEAF verder kunnen vergroten en verdiepen. Als cross-over biënnale op het gebied van technologie, kunst, wetenschap en maatschappij heeft DEAF een sterke verwantschap met Het Nieuwe Instituut: beide staan voor een kritische kijk op innovatie, handelen vanuit een culturele context en willen voorbij de grenzen van de klassieke creatieve disciplines denken en werken.
DEAF had zijn eerste editie in 1994 en komt voort uit een programma van zijn partner V2_ Instituut voor de instabiele media, een toonaangevend interdisciplinair centrum voor kunst- en mediatechnologie in Rotterdam. V2_Instituut wilde destijds met een festivalformule zijn activiteiten onder de aandacht brengen bij een breed publiek. Vanaf 2012 veranderde DEAF van een jaarlijks festival naar een tweejaarlijkse biënnale. Ook is de DEAF-organisatie verzelfstandigd en heeft zijn rol geherdefinieerd als hét platform voor e-cultuur; kunst, wetenschap en technologie met een sterke focus op architectuur en vormgeving.
Het Nieuwe Instituut wil op een genetwerkte wijze met onder meer architecten, ontwerpers, kunstenaars, makers, ondernemers, kennisinstellingen en culturele organisaties de snel veranderende wereld in kaart brengen, zichtbaar maken, ter discussie stellen en delen. Ontwerp en innovatie zijn hierbij de kernbegrippen. Het Nieuwe Instituut is op 1 januari 2013 ontstaan uit een fusie van het Nederlands Architectuurinstituut, Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode en Virtueel Platform, kennisinstituut voor e-cultuur.
DEAF 2014 biedt een rijk en gevarieerd programma met onder andere een hoofdtentoonstelling, seminars, lezingen, workshops, concerten en performances. Eind maart 2014 is het programma bekend.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Dutch Electronic Art Festival
- DEAF
- biënnale
- partnership
- expositie
- Het Nieuwe Instituut
- electronic arts
- festival
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing