Reclamemaker Wim Ubachs start Creapitch

Reclamemaker Wim Ubachs start Creapitch
  • Bureaus
  • 10 feb 2014 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieStrategieMakersCommunity

Reclamemaker Wim Ubachs is een online platform gestart dat tot doel heeft zelfstandige conceptdenkers 'te ontsluiten' voor opdrachtgevers, en omgekeerd. De slogan van dit platform Creapitch luidt: 'Where creativity meets business and business meets creativity.'

'Ik ben al een tijdje bezig om vanuit mijn visie op ons vak dit platform te ontwikkelen', vertelt Ubachs. 'Die visie houdt onder meer in dat adverteerders steeds vaker rechtstreeks met creatieve conceptdenkers om tafel willen, zonder dat daar een reclamebureau bij betrokken is. Creapitch is een instrument voor hen om dat te kunnen doen. Omgekeerd geldt dat zelfstandige 'creatieven' moeilijk contact kunnen maken met opdrachtgevers rechtstreeks. Ook voor hen heeft creapitch een brugfunctie.'

De vorm waarin het gebeurt is die van 'de pitch', een competitie waarbij de beste wint en betaald krijgt. Opdrachtgevers zetten hun briefing online waarna het spel van vraag en aanbod begint. Zelfstandige
creatieven, maar ook strategen en mensen uit faciliterende reclamedisciplines als traffic en rtv-productie kunnen zich alvast aanmelden op Creapitch.nl, dat binnenkort vol operationeel zal zijn. Ubachs is, los van het mechanisme, in te schakelen als een begeleidende creative & strategy director.

Ubachs: 'Het gaat bij Creapitch niet om pitches voor een nieuwe vaste relatie, maar om losstaande projecten. Maar zo'n project kan wel degelijk de nieuwe grote campagne van een belangrijk merk zijn.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken