Beste Telegraaf-inhakers Olympische Winterspelen: Heineken, KNSB en Gazelle

Beste Telegraaf-inhakers Olympische Winterspelen: Heineken, KNSB en Gazelle
  • Bureaus
  • 3 mrt 2014 @ 09:29
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameSportmarketingMediastrategie

Telegraaf Media Groep heeft zijn lezers de beste inhakers van de Olympische Winterspelen laten kiezen. Heineken kwam als winnaar uit de bus met haar printadvertentie voor het immer populaire Holland House, gevolgd door de KNSB en fietsenfabrikant Gazelle.

Mede dankzij de vele successen van onze sporters in Sochi hebben veel merken in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op Telegraaf.nl ingehaakt op de Olympische Winterspelen. Bijna 1.000 lezers en websitebezoekers hebben de afgelopen weken meer dan dertig inhaakadvertenties beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met de Olympische Spelen. Heineken heeft als winnaar het stokje overgenomen van Randstad, winnaar van de inhaakwedstrijd rondom de Olympische Spelen van 2012 in London.

Alle inhaakadvertenties streden mee naar de prijs van ‘Wakkere Inhaker Olympische Spelen 2014’. Twee jaar geleden tijdens het EK was Heineken al eens winnaar van de inhaakwedstrijd. Door de consistentie van inhaken op grote sportevenementen, heeft Heineken een zeer sterk merk opgebouwd wat zich uitbetaalt in waardering en communicatie-effectiviteit. 

Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken: 'Met Het Holland House hebben we in Sotsji opnieuw een ‘home away from home’ voor de sporters, hun familie en de supporters weten te creëren. Nieuw dit jaar in het Holland Heineken House was de Legendary Lane waar de sporters door een erehaag van fans naar het podium voor de huldiging liepen. Dat de lezers onze inzet het best waarderen, is iets om trots op te zijn en geeft energie om ook tijdens de volgende Spelen in Rio weer een mooi huis neer te zetten. De voorbereidingen zijn inmiddels begonnen, nu al zeker is dat de Legendary Lane daar terug zal keren.' 

De bedankadvertentie van de KNSB werd beloond met een tweede plaats in de inhaakwedstrijd. Dat de KNSB haar sporters bedankt, vinden mensen heel logisch en vanzelfsprekend. Ondanks dat er meerdere merken genoemd worden, is duidelijk dat de KNSB de afzender is. 

Mascha van Werven, manager communicatie van de KNSB: 'De schaatssport leeft enorm in Nederland dankzij de topprestaties van onze schaatshelden. Het geweldige aantal schaatsmedailles en de unieke shorttrackmedaille hebben voor veel juichmomenten gezorgd in Nederland. De schaatsfan staat centraal in onze campagne dit seizoen. We willen met deze advertentie de topschaatsers namens alle schaatsfans in Nederland bedanken. We vinden het erg leuk om de waardering van het publiek hiervoor terug te ontvangen.'

Gazelle haakt volgens het onderzoek op een hele leuke en spraakmakende manier in op de Olympische Spelen. Van alle inhakers is deze advertentie het meest actueel en origineel. Dat de advertentie niet wint, heeft vooral te maken met de wijze waarop het merk wordt gecommuniceerd. Wanneer mensen deze advertentie zien, is er twijfel over wie de afzender is, Gazelle of NOC*NSF. 

Ferdi Ertekin, marketingmanager Gazelle: 'We zijn als Partner in Sport van NOC*NSF en ambassadeur van Jorien ter Mors, Edwin van Calker en Dimi de Jong zeer trots op de prestaties van Olympic TeamNL in Sotsji. We zijn verheugd dat onze oranje Gazelle-fietsen in het olympisch park zo graag en vaak gebruikt zijn door alle sporters tijdens de spelen. Op die manier hebben we ook ons steentje mogen bijdragen aan dit grote succes.' 

Ook Trendbox deed onderzoek naar de beste inhakers: daar won het Holland Heineken House voor Volkswagen en Albert Heijn/P&G. Lees hier meer. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken