Longlist voor Adverteerder en Bureau van het Jaar

Longlist voor Adverteerder en Bureau van het Jaar
  • Bureaus
  • 25 mrt 2014 @ 12:23
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesReclameAward

De longlist is bekend voor de drie belangrijkste prijzen die SAN uitreikt in mei: tien bureaus dingen mee naar de titel Bureau van het Jaar, eveneens tien bedrijven maken kans op de titel Adverteerder van het Jaar. Ook zijn er tien kandidaten voor de Consistent Accent.

De kanshebbers voor Bureau van het Jaar zijn in alfabetische volgorde: Achtung!, Alfred, Dawn, DDB & Tribal Amsterdam, FHV BBDO, Joe Public, JWT Amsterdam, Lemz, N=5 en Ogilvy & Mather. 

Voor Adverteerder van het Jaar komen in aanmerking: Alzheimer Nederland, Eneco, Hema, Jumbo, KLM, Telfort, Terres des Hommes, Triodos Bank, Wehkamp en Xs4all. Welhkamp, Telfort en KLM dingen ook mee naar de Consistent Accents, net als Andrélon, Axe, Bol.com, IKEA, LOI, Robijn en Unox.

De 'ABC-jury' staat onder leiding van de onafhankelijke voorzitter Gerlach Cerfontaine. Verder zitten in de jury enkele bestuursleden van de Bond van Adverteerders (BVA), bestuursleden van Stichting Adverteerdersprijzen Nederland, redacteuren van Adformatie en twee externe deskundigen: Jempi Moens en Rik Riezebos. 

Naar aanleiding van deze longlists worden de genomineerden gevraagd om op maximaal twee vel A4 hun argumentatie te geven waarom zij een plek verdienen op de shortlist. De uiteindelijk overgebleven 3 x 3 kandidaten zullen zich dan presenteren aan de ABC jury op dinsdag 13 mei bij PricewaterhouseCoopers te Amsterdam.

Alle genomineerden staan op SANaccent.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken