Rutgers WPF kiest voor Lectric Groep

Rutgers WPF kiest voor Lectric Groep
  • Bureaus
  • 27 mrt 2014 @ 11:11
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StichtingWebsiteDoelgroepStrategie

Lectric Groep is de afgelopen maanden aan de slag gegaan voor Rutgers WPF. De stichting gespecialiseerd in seksualiteit is samen met full-service internetbureau Colours het realisatietraject voor vijf websites gestart. De eerste nieuwe website is inmiddels opgeleverd: Seksualiteit.nl.

Rutgers WPF (beter bekend als de Rutgers Stichting) is een gerenommeerd kenniscentrum op het gebied van seksuele en reproductieve gezondheid en rechten. Rutgers WPF ondersteunt professionals in hun werk, zodat zij hun deskundigheid op het gebied van seksualiteit kunnen vergoten. Om al deze professionals digitaal van informatie te voorzien en tegelijk goede en heldere publiekswebsites aan te bieden, wordt het web landschap van Rutger WPF drastisch vereenvoudigd.

'Door de samenwerking tussen Rutgers WPF en de Lectric Groep worden online vragen door de groep beantwoord, dus 1 loket voor alle aanvragen! De synergie en het onderlinge vertrouwen tussen de zusterorganisaties komt sterk naar voren', aldus Dionne Puyman, Manager Communication & Fundraising over de samenwerking met de Lectric Groep.

Gedurende het definitietraject heeft Rutgers WPF in samenwerking met Relevance een nieuwe content strategie ontwikkeld. Deze strategie beschrijft hoe Rutgers WPF haar doelgroepen online zo relevant mogelijk kan informeren, betrekken en activeren om zo haar online doelstellingen te behalen. Seksualiteit.nl is de eerste website die onlangs live is gegaan en een volgende stap in deze intensieve samenwerking is de ontwikkeling van RutgersWPF.nl, Seksindepraktijk.nl, RutgersWPF.org en Seksuelevorming.nl door internetbureau Colours.

Alle websites worden uitgebreid met een speciale facetnavigatie, waardoor het eenvoudig wordt om de juiste informatie te vinden in het grote aanbod van Rutgers WPF. De websites zijn gebaseerd op dezelfde set aan templates en functionaliteit, waarmee Rutgers WPF haar doelen en ambities kan realiseren. Conversie speelt hierbij een belangrijke rol, waarbij de klantvraag en daarmee ook de klanttevredenheid een onderscheidende factor is.

Naast de websiteontwikkeling door Colours begeleidt Relevance met haar specialisten de medewerkers van de organisatie om de content strategie verder te implementeren. Provarix is in samenwerking met Colours bezig het huidige infrastructuur landschap in kaart te brengen met bijbehorende hosting mogelijkheden. LECTRIC Internetopleidingen verzorgt onder andere de scrum trainingen en ook Yourzine, Social Inc. en SearchResult zijn bij het project betrokken. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken