SuperHeroes bouwt platform Future of Fashion is Now

SuperHeroes bouwt platform Future of Fashion is Now
  • Bureaus
  • 20 mrt 2014 @ 20:05
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Website

Vandaag wordt het nieuwe online platform voor de expositie The Future of Fashion is Now gelanceerd. De expositie neemt de toekomst van de mode kritisch onder de loep, mede aan de hand van de meest innovatieve mode ontwerpers ter wereld, zoals van Viktor&Rolf, Rejina Pyo en Hussein Chalayan. Het platform – ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam – brengt een nieuwe generatie modeontwerpers in discussie met de gevestigde namen.

Veertien internationale scouts hebben hun thuislanden afgestruind om nieuwe talenten in fashion design op te sporen. Op basis van deze speurtocht heeft een gerenommeerde jury, waaronder Viktor&Rolf, Vogue NL’s Karin Swerink en Vassilis Zidianakis, een zestal ontwerpers geselecteerd en elk een opdracht gegeven om couture te ontwerpen. De unieke inzichten van de geselecteerde ontwerpers worden onthuld tijdens de Future  of Fashion is Now expositie, aankomende herfst in het Museum Boijmans Van Beuningen in modestad Rotterdam. 

Rogier Vijverberg, Creative Director en oprichter van SuperHeroes: 'Deze expositie breekt met een aantal tradities in de mode. We geven in de aanloop naar de opening bezoekers bijna continu inzicht in het design proces van de ontwerpers. Ook is de website een discussieplatform, waarvan we onderdelen in de expositie gaan laten terugkomen.' 

José Teunissen, jurylid, hoogleraar mode en Nederlands mode icoon: 'Dit is het eerste project dat deze nieuwe, kritische generatie modeontwerpers een enorm belang toekent. We hebben de grote verbanden verdeeld in thema’s en laten zo een vernieuwend toekomstbeeld van mode zien.'

Han Nefkens, jurylid, modekunst activist en oprichter van de Han Nefkens Fashion on the Edge Foundation: 'Er is nauw samengewerkt met een aantal modeontwerpers die het modewezen ondervragen in een mondiale, interdisciplinaire taal. Deze expositie biedt een kans om in het kloppende hart van de mode te kijken.' 

Het The Future of Fashion is Now platform blijft ook na de expositie bestaan, om mede invulling te blijven geven aan discussie over de toekomst van de mode. 

www.futureoffashion.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken