SuperHeroes bouwt platform Future of Fashion is Now
- Bureaus
- 20 mrt 2014 @ 20:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Website
- 20 mrt 2014 @ 20:05
- Redactie Bureaus
Vandaag wordt het nieuwe online platform voor de expositie The Future of Fashion is Now gelanceerd. De expositie neemt de toekomst van de mode kritisch onder de loep, mede aan de hand van de meest innovatieve mode ontwerpers ter wereld, zoals van Viktor&Rolf, Rejina Pyo en Hussein Chalayan. Het platform – ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam – brengt een nieuwe generatie modeontwerpers in discussie met de gevestigde namen.
Veertien internationale scouts hebben hun thuislanden afgestruind om nieuwe talenten in fashion design op te sporen. Op basis van deze speurtocht heeft een gerenommeerde jury, waaronder Viktor&Rolf, Vogue NL’s Karin Swerink en Vassilis Zidianakis, een zestal ontwerpers geselecteerd en elk een opdracht gegeven om couture te ontwerpen. De unieke inzichten van de geselecteerde ontwerpers worden onthuld tijdens de Future of Fashion is Now expositie, aankomende herfst in het Museum Boijmans Van Beuningen in modestad Rotterdam.
Rogier Vijverberg, Creative Director en oprichter van SuperHeroes: 'Deze expositie breekt met een aantal tradities in de mode. We geven in de aanloop naar de opening bezoekers bijna continu inzicht in het design proces van de ontwerpers. Ook is de website een discussieplatform, waarvan we onderdelen in de expositie gaan laten terugkomen.'
José Teunissen, jurylid, hoogleraar mode en Nederlands mode icoon: 'Dit is het eerste project dat deze nieuwe, kritische generatie modeontwerpers een enorm belang toekent. We hebben de grote verbanden verdeeld in thema’s en laten zo een vernieuwend toekomstbeeld van mode zien.'
Han Nefkens, jurylid, modekunst activist en oprichter van de Han Nefkens Fashion on the Edge Foundation: 'Er is nauw samengewerkt met een aantal modeontwerpers die het modewezen ondervragen in een mondiale, interdisciplinaire taal. Deze expositie biedt een kans om in het kloppende hart van de mode te kijken.'
Het The Future of Fashion is Now platform blijft ook na de expositie bestaan, om mede invulling te blijven geven aan discussie over de toekomst van de mode.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing