VPRA werkt samen met Zapaday
- Bureaus
- 12 mrt 2014 @ 09:04
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - PRPromotie
- 12 mrt 2014 @ 09:04
- Redactie Bureaus
Brancheorganisatie VPRA voor PR- en communicatieadviesbureaus gaat een samenwerking aan met Zapaday. Door deze samenwerking krijgen VPRA-leden korting op de Nederlandse PR- en Lobbykalender van Zapaday.
Zapaday is een site waar al het nieuws van morgen en de komende tijd staat. De site brengt aankomende staatsbezoeken, sportwedstrijden, verkiezingen, productlanceringen en andere belangrijke gebeurtenissen wereldwijd in kaart. Dit vanuit de wetenschap dat het nieuws tegenwoordig bepaald wordt door agenda's en minder door ad hoc gebeurtenissen. Hiermee is het een instrument voor journalisten, PR-bureaus, lobbyisten en voor alle bedrijven en personen voor wie nieuws een belangrijk onderwerp is.
Speciaal voor PR- en lobbybureaus hebben de initiatiefnemers van Zapaday daarnaast de Nederlandse PR- en Lobbykalender toegevoegd met alle relevante politieke en maatschappelijke gebeurtenissen die van belang zijn of worden. De kalender bestaat uit 25 individuele kalenders, waaronder de agenda van de Eerste en Tweede Kamer, vergaderingen van het Europees parlement en de Europese Commissie, de Issuekalender en de Nederlandse Inhaakkalender.
Daarnaast is het mogelijk speciale sectoredities als pensioenfondsen, energie, retail, verzekeraars en gemeenten toe te voegen. Als de agenda's van de sector nog niet beschikbaar zijn, voegt Zapaday deze naar wens toe. Zo ontstaat er een tailormade kalender, die samengesteld wordt uit algemene kalender-items, de PR- en Lobbykalender en agenda-items die zelf toe te voegen zijn.
Op dit moment werken verschillende persagentschappen, zoals ANP en het DPA, met Zapaday. Dit geldt ook voor PR-bureaus als Hill+Knowlton en De Issuemakers.
Mayke van Keep, managing partner van De Issuemakers: 'Wij hebben inmiddels voor een aantal van onze klanten een eigen dashboard ingericht waar we alle agenda-items die voor hen van belang zijn, verzamelen. Zo zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Het is een veilig idee dat we daardoor nooit meer belangrijke gebeurtenissen missen en onze informatie up-to-date is. Hierdoor hebben we voldoende tijd om ons voor te bereiden en gerichte actie te ondernemen.'
Zapaday is een initiatief van Stefan Hoevenaar: 'Om optimaal gebruik te kunnen maken van Zapaday, moet je je er even in verdiepen. Om onze relaties hierbij te helpen begeleiden we hen in het begin, waardoor ze alle ins en outs kennen en zelf aan de slag kunnen.'
De VPRA behartigt de belangen van de leden en bevordert een professionele vakuitoefening, zowel inhoudelijk als bedrijfseconomisch. De vereniging vormt een platform voor ontmoeting en ontwikkeling van de aangesloten bureaus, zowel hun directies als medewerkers.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing