BiFi-beest wordt mopperende Oranje-supporter

BiFi-beest wordt mopperende Oranje-supporter
  • Bureaus
  • 23 apr 2014 @ 12:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsFoodWK Voetbal

De hartige vleessnack BiFi lanceert deze maand een nieuwe campagne op de Nederlandse televisie, met in de hoofdrol het ‘BiFi Beest’. Het BiFi Beest symboliseert de hartige trek en figureert al jaren op de verpakking als het karakter van het bekende worstje. Sinds 7 april is het BiFi-beest te zien in zijn eerste Nederlandse commercial, waarin hij zich afvraagt of wij Nederlanders watjes zijn en of hij soms te heet is om te eten? Vanaf juni start een variant op deze reclame met wederom het woeste worstje in de hoofdrol, ditmaal als mopperende Oranje-supporter.

Het BiFi-beest zal vanaf nu een meer prominente rol spelen in de campagnes van het merk in Nederland. Woest en schreeuwend richt hij zich vooral tot jongeren in de leeftijd van 16 tot 24 jaar. Naast de nieuwe reclames zullen consumenten het BiFi Beest vanaf nu ook online en in de winkels tegenkomen. In Groot-Brittannië kennen ze het BiFi Beest al sinds 1993 onder de naam ‘Fanimal’.

Vanaf eind mei zal het BiFi-beest zich via Facebook en Twitter mopperend uitlaten over het Nederlandse elftal tijdens het WK voetbal in Brazilië. In deze periode wordt bij aankoop van een BiFi-product kans gemaakt op het winnen van een origineel BiFi-beest: deze schreeuwende supporter is brutaal en doet allerlei grappig bedoelde uitspraken over het WK voetbal.

BiFi is een van oorsprong Nederlands worstje, dat in 1972 door Unilever als hartige snack op de markt werd gebracht. De mini-salami is verkrijgbaar in de supermarkt, bij kantines en bij benzinestations. Hij wordt veel onderweg genuttigd als stiller van de hartige trek. Het assortiment van BiFi bestaat uit BiFi original, mini’s, midgets, een XXL variant, de BiFi Roll en de scherpere BiFi Hot. 

De campagne voor het merk BiFi wordt door Unilever uitgerold als onderdeel van de overdracht van het merk aan het Amerikaanse Jack Links, die de vleessnack-activiteiten van Unilever kocht op 1 april 2014. Jack Links is wereldwijd marktleider in vleessnacks.

Bureau: Still Price Court Twivy D’Douza
Art Director: Steve Mckenzie
Director: Ken Lidster
Copy: Jason Gormley
Productie: Glenn Holberton - Loose Moose & Saskia Busch - Wicked Pixels
Geluid: Dave Cooper at Scramble
Voice over: Manou Kersting



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken