BiFi-beest wordt mopperende Oranje-supporter
- Bureaus
- 23 apr 2014 @ 12:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsFoodWK Voetbal
- 23 apr 2014 @ 12:36
- Redactie Bureaus
De hartige vleessnack BiFi lanceert deze maand een nieuwe campagne op de Nederlandse televisie, met in de hoofdrol het ‘BiFi Beest’. Het BiFi Beest symboliseert de hartige trek en figureert al jaren op de verpakking als het karakter van het bekende worstje. Sinds 7 april is het BiFi-beest te zien in zijn eerste Nederlandse commercial, waarin hij zich afvraagt of wij Nederlanders watjes zijn en of hij soms te heet is om te eten? Vanaf juni start een variant op deze reclame met wederom het woeste worstje in de hoofdrol, ditmaal als mopperende Oranje-supporter.
Het BiFi-beest zal vanaf nu een meer prominente rol spelen in de campagnes van het merk in Nederland. Woest en schreeuwend richt hij zich vooral tot jongeren in de leeftijd van 16 tot 24 jaar. Naast de nieuwe reclames zullen consumenten het BiFi Beest vanaf nu ook online en in de winkels tegenkomen. In Groot-Brittannië kennen ze het BiFi Beest al sinds 1993 onder de naam ‘Fanimal’.
Vanaf eind mei zal het BiFi-beest zich via Facebook en Twitter mopperend uitlaten over het Nederlandse elftal tijdens het WK voetbal in Brazilië. In deze periode wordt bij aankoop van een BiFi-product kans gemaakt op het winnen van een origineel BiFi-beest: deze schreeuwende supporter is brutaal en doet allerlei grappig bedoelde uitspraken over het WK voetbal.
BiFi is een van oorsprong Nederlands worstje, dat in 1972 door Unilever als hartige snack op de markt werd gebracht. De mini-salami is verkrijgbaar in de supermarkt, bij kantines en bij benzinestations. Hij wordt veel onderweg genuttigd als stiller van de hartige trek. Het assortiment van BiFi bestaat uit BiFi original, mini’s, midgets, een XXL variant, de BiFi Roll en de scherpere BiFi Hot.
De campagne voor het merk BiFi wordt door Unilever uitgerold als onderdeel van de overdracht van het merk aan het Amerikaanse Jack Links, die de vleessnack-activiteiten van Unilever kocht op 1 april 2014. Jack Links is wereldwijd marktleider in vleessnacks.
Bureau: Still Price Court Twivy D’Douza
Art Director: Steve Mckenzie
Director: Ken Lidster
Copy: Jason Gormley
Productie: Glenn Holberton - Loose Moose & Saskia Busch - Wicked Pixels
Geluid: Dave Cooper at Scramble
Voice over: Manou Kersting
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing