Bona na 17 jaar terug op tv met commercial

Bona na 17 jaar terug op tv met commercial
  • Bureaus
  • 14 apr 2014 @ 12:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodCampagnesCommercialsMerken

Een reclame-klassieker is terug op de buis: margarinemerk Bona van Unilever komt na bijna twintig jaar weer met een tv-commercial, ditmaal om een nieuw product te promoten: Bona Extra Romig. FCB Amsterdam (het vroegere DraftFCB) tekende voor de nieuwe strategie en productie.

Iedereen van boven de twintig kan het Bona-melodietje neuriëren. 'Rij maar mee in de arreslee door de sneeuw. Wij nemen Bona mee, wij nemen Bona mee...' Vanaf 1970 was het het margarinemerk regelmatig op televisie te zien met commercials over lekker brood en gezellige ontmoetingen. Hierbij speelde de aanstekelijke Bona-muziek altijd een belangrijke rol. Waar de producten van Bona te koop bleven in het supermarktschap, kwam het merk vanaf 1997 niet meer via televisie in Nederlandse huishoudens terecht. In 2014 maakt Bona echter een comeback op de Nederlandse televisie.

FCB Amsterdam is verantwoordelijk voor de nieuwe strategie en creatie van de campagne. 'Het bureau adviseerde ons een vervolg te maken op het bekende Bona-gevoel', aldus Janina van der Drift, senior brand building manager van Bona bij Unilever. De nieuwe commercial ‘Brunch’ blijft dan ook trouw aan de traditionele signalen van een Bona commercial: mensen gezellig bij elkaar, het moment waarop de Bona op tafel komt en de vrolijke muziek.

Robert Guis, business director FCB Amsterdam: 'Het is heel waardevol als een merk beschikt over historisch verankerde merkwaarden. Als deze ook nog eens gekoppeld zijn aan herkenbare communicatie uit het verleden dan is het een gemiste kans om daar niets mee te doen.'

Afgelopen februari startte de campagne met een radiocommercial waarin de herkenbare Bona-tune werd gefloten. Vlak voor Pasen gaat de nieuwe tv-commercial – inclusief het ‘vergeten Bona-kuipje’ en de herkenbare muziek in een moderner jasje – on air. Will van der Vlugt (Caramel Pictures) tekende voor de regie van de nieuwe tv-spot.

Credits
Merk : Bona
Campagne : Brunch
Media : TVC
Klant : Unilever Nederland
Verantw. : Janina van der Drift, Jan-Paul Bruins, Berend Jan Taken
Bureau : FCB Amsterdam
Creatives : Wouter Kampman, Jochem Rijlaarsdam, Peter Kusters (CD)
Account : Mayke Donkers, Robert Guis
Strategie : Roger Verdurmen
RTV Producer : José Karsten
Productie : Caramel Pictures
Regie/DOP : Will van der Vlugt
Editor : Kevin Whelan
Postproductie : Captcha, LastPost
Music/sound : MOST



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken