Dacia succesvol met online clubactie

Dacia succesvol met online clubactie
  • Bureaus
  • 10 apr 2014 @ 12:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActiesSocial mediaActivatie

Ruim een miljoen Nederlanders zijn bereikt door de online clubactie van automerk Dacia. Eén amateur-voetbalclub kon een Dacia Logan MCV winnen als 'clubauto'. Meer dan 300 clubs streden om de hoofdprijs en brachten daarmee Dacia onder de aandacht van hun vrienden.

Ter introductie van de nieuwe Dacia Logan MCV schreef Dacia Nederland begin dit jaar een wedstrijd uit onder alle amateur voetbalclubs in Nederland. Meer dan 300 voetbalclubs streden om de hoofdprijs, een nieuwe Dacia Logan MCV als clubauto én een geheel verzorgde voetbalreis naar Italië om daar de wedstrijd Udinese-Milan bij te wonen. 

De campagne is bedacht door Dorst & Lesser, onderdeel van The Storytellers in Amsterdam. Bij Dorst & Lesser zijn verantwoordelijk: Dennis Hamakers, Robert Withagen en Birgit Zuurveld. Bij Dacia Nederland: Jutta Vermeijs, Inge Reichman en Jos van den Bergh. Verder waren betrokken S.V. Excelsior uit Zetten (winnaar) en de door Dacia gesponsorde club Udinese in Italië. 

Bekijk hier de casestudy:

https://www.youtube.com/watch?v=qFvr1-a6ihM  

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken