PR Stunt exposeert Ray-Ban in EYE Filmmuseum

PR Stunt exposeert Ray-Ban in EYE Filmmuseum
  • Bureaus
  • 10 apr 2014 @ 09:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurPRPromotie

Luxottica Group heeft voor PR Stunt gekozen om dit voorjaar Ray-Ban Polarized in het zonnetje te zetten. Het Italiaanse bedrijf is marktleider op het gebied van de productie en distributie van luxe zonnebrillen zoals het befaamde merk Ray-Ban. Luxottica Group wil gepolariseerde glazen in Nederland een boost geven en ervoor zorgen dat meer Nederlanders beseffen wat de voordelen ervan zijn.

Om dit te realiseren heeft PR Stunt voor Ray-Ban een tentoonstellingsconcept bedacht. In samenwerking met EYE is een expositie ingericht over de opvallende relatie tussen het zonnebrillenmerk en de cinema. De expositie ‘Ray-Ban: The Story of a Legend’ is van woensdag 23 april tot en met maandag 5 mei gratis te bezoeken in EYE Filmmuseum te Amsterdam.

Een focus dus op de geschiedenis van Ray-Ban, terwijl juist een technische kwaliteit gecommuniceerd moet worden. 'Een verrassend voorstel was het zeker, maar dat sprak juist aan', aldus Astrid Stehouwer, brand manager Ray-Ban bij Luxottica. 'Er is geen generatie in leven die Ray-Ban niet kent. Het idee van PR Stunt gaat uit van die kracht van Ray-Ban, het coole en iconische karakter van het merk, om iets te vertellen over de nieuwe hoofdstukken van het merkverhaal.'

De expositie ‘Ray-Ban: The Story of a Legend’ schetst de opvallende relatie tussen Ray-Ban en de cinema. Bezoekers worden geïnformeerd over de opmerkelijke rol die het merk heeft gespeeld in de ontwikkeling van de popcultuur en het modebeeld, van 1937 tot nu. Van ‘Easy Rider’ en ‘Top Gun’ tot ‘Men in Black’: het brillenmerk speelt al sinds de jaren zestig vele invloedrijke gastrollen in de bekendste filmklassiekers. Ray-Ban is één van de eerste merken geweest die op grote schaal aan product placement deed in films en series. De tentoonstelling is samengesteld op basis van materiaal van Ray-Ban en een selectie affiches en foto’s afkomstig uit de rijke collectie van EYE.

In de tentoonstelling is er ook specifieke aandacht voor Ray-Ban Polarized. Deze lijn brillen neemt de hinderlijke schittering van de zon weg, zodat het zicht optimaal is. Deze technische ontwikkeling vormt, samen met andere ontwikkelingen als de Ray-Ban Google Glass, een onderdeel in de expositie. Bezoekers kunnen Polarized ook uitproberen. 'Alleen informeren vonden we niet genoeg, dit is iets wat mensen simpelweg zelf moeten proberen', vertelt Saskia de Lint van PR Stunt. 'We maken daarvoor gebruik van het schitterende uitzicht dat EYE biedt over het IJ.' In de tentoonstelling kunnen brillen getest worden, maar ook tijdens extra stunts op het terras. Daarbij komt vliegenier Pete "Maverick" Mitchell een handje helpen.

PR Stunt BV is gespecialiseerd in het bedenken, ontwikkelen en volledig organiseren van brand experiences. Vormen als PR-stunts, guerrillamarketing en impactvolle events staan hierin centraal. Door op creatieve manier op te vallen, vraagt PR STUNT aandacht voor organisaties en merken.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken