Nieuwe campagne ALS: De strijd gaat door
- Bureaus
- 8 apr 2014 @ 10:57
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 8 apr 2014 @ 10:57
- Redactie Online
Drie jaar geleden is de Stichting ALS Nederland gestart met een confronterende campagne om meer bekendheid te geven aan de ongeneeslijke zenuwziekte ALS ofwel Amyotrofe Lateraal Sclerose. Patiënten met deze ziekte sterven gemiddeld drie tot vijf jaar na de diagnose. De Stichting komt vanaf vandaag met een vervolg op deze campagne, gemaakt door reclamebureau Publicis.
In de eerste serie van de campagne namen negen patiënten campagne-uitingen op, die pas in de media verschenen nadat ze daadwerkelijk waren overleden. Creatief directeur Marcel Hartog vertelt in de MarketingTribune van deze week over het belang van een nieuwe campagne.
‘De belangrijkste doelstelling met de eerste campagne was deze “kleine” ziekte op de kaart te zetten en dat is ruimschoots gelukt', aldus Hartog. 'De bekendheid van ALS in ons land is gestegen naar 89 procent.’ Volgens Hartog zijn er in Nederland ongeveer 1.500 patiënten met ALS, elk jaar overlijden er vijfhonderd en komen er vijfhonderd nieuwe gevallen bij. Nu is het tijd om met een vervolgcampagne letterlijk en figuurlijk een stap verder te gaan. Want hoewel het aantal donaties flink is toegenomen en er keihard wordt gewerkt om de oorzaak en een mogelijk medicijn te vinden, is er nog steeds veel geld nodig voor wetenschappelijk onderzoek.’
Lees de rest van het interview met Hartog in MarketingTribune #7.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing