WNF en Ogilvy luiden noodklok voor oceanen
- Bureaus
- 22 apr 2014 @ 23:49
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Campagnes
- 22 apr 2014 @ 23:49
- Redactie Online
WNF start 24 april een nieuwe campagne met de oceanen als thema. Om dit thema op een fascinerende manier onder de aandacht te brengen, heeft WNF met Ogilvy – die de uiteindelijke pitch voor dit account won van Dawn - een originele 3D-animatiefilm geproduceerd. De film, 'Seastars', is deze week te zien en te horen op tv, radio en online. Creatief directeur van Ogilvy, Darre van Dijk, licht toe.
‘Wat ik zelf met de oceanen heb? Ik geniet optimaal als ik snorkel. Ik heb inmiddels al acht keer in de Rode Zee het koraal van dichtbij gezien, en dat is indrukwekkend. Het betekende voor mij een extra stimulans om deze bijzondere film te maken,’aldus Van Dijk. Bijna driekwart van onze planeet bestaat uit zee. Rijk aan talloze diersoorten en tevens de belangrijkste voedselbron voor meer dan een miljard mensen. Van Dijk: ‘Maar door overbevissing, vervuiling en klimaatverandering staat het leven in zee onder zware druk. Koraalriffen worden stelselmatig door zogenoemde dynamietvissers vernield. Dit verhaal wordt in de bijna twee minuten durende animatiefilm verteld met een fantasierijke twist.’
Animatie
Volgens Van Dijk is specifiek voor animatie gekozen om de zeedieren aimabeler neer te zetten. ‘Landdieren hebben een hogere aaibaarheid, een garnaal is eigenlijk een lelijk dier om te zien. Met animatie kun je daar meer mee spelen en de dieren aantrekkelijker neerzetten.’ In de film is te zien hoe een leger van zeesterren besluit terug te vechten. Het werkt, en met dank aan de inzet van WNF wordt het leefgebied weer hersteld en zelfs beschermd.
Lied
Extra bijzonder aan de animatiefilm is het bijbehorende lied ‘Wolrd of Blue’ dat door Van Dijk en Rob Voortman is geschreven en ingezongen door Wyke van Weelden, die deelnam aan Beste Singer Songwriter van Nederland. Van Dijk: ‘Ja, dat geeft voor mij persoonlijk een extra accent. Mooie kans om eens een andere kant van mijn kunnen te laten zien.’ Na het ontwikkelen van het filmscript door Ogilvy, is er voor gekozen om de animatie te laten produceren door Not To Scale. De instrumentale begeleiding is verzorgd door Guido’s Orchestra, bekend van de succesvolle Symphonica in Rosso concerten.
Klant: Ellen Hendrix en Joost Hogenboom (WNF)
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Creatie: Darre van Dijk, Rob Voortman, Bas Derks
Strategie: Heleen Hidskens
Account: Esther de Kok
Digital Producer: Jolly Banerjee
Animatiebureau: Not To Scale Amsterdam, directors: Pierre + Bertrand
Orkest: Guido’s Orchestra
Zang: Wyke van Weelden
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- ster
- SeaStars
- Darre van Dijk
- WNF
- campagne
- koraal
- Olgilvy & Mather
- Ogilvy
- oceanen
- Wereld Natuur Fonds
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing