WNF en Ogilvy luiden noodklok voor oceanen

WNF en Ogilvy luiden noodklok voor oceanen
  • Bureaus
  • 22 apr 2014 @ 23:49
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Campagnes

WNF start 24 april een nieuwe campagne met de oceanen als thema. Om dit thema op een fascinerende manier onder de aandacht te brengen, heeft WNF met Ogilvy – die de uiteindelijke pitch voor dit account won van Dawn - een originele 3D-animatiefilm geproduceerd. De film, 'Seastars', is deze week te zien en te horen op tv, radio en online. Creatief directeur van Ogilvy, Darre van Dijk, licht toe.

‘Wat ik zelf met de oceanen heb? Ik geniet optimaal als ik snorkel. Ik heb inmiddels al acht keer in de Rode Zee het koraal van dichtbij gezien, en dat is indrukwekkend. Het betekende voor mij een extra stimulans om deze bijzondere film te maken,’aldus Van Dijk. Bijna driekwart van onze planeet bestaat uit zee. Rijk aan talloze diersoorten en tevens de belangrijkste voedselbron voor meer dan een miljard mensen. Van Dijk: ‘Maar door overbevissing, vervuiling en klimaatverandering staat het leven in zee onder zware druk. Koraalriffen worden stelselmatig door zogenoemde dynamietvissers vernield. Dit verhaal wordt in de bijna twee minuten durende animatiefilm verteld met een fantasierijke twist.’


Animatie

Volgens Van Dijk is specifiek voor animatie gekozen om de zeedieren aimabeler neer te zetten. ‘Landdieren hebben een hogere aaibaarheid, een garnaal is eigenlijk een lelijk dier om te zien. Met animatie kun je daar meer mee spelen en de dieren aantrekkelijker neerzetten.’ In de film is te zien hoe een leger van zeesterren besluit terug te vechten. Het werkt, en met dank aan de inzet van WNF wordt het leefgebied weer hersteld en zelfs beschermd.

Lied

Extra bijzonder aan de animatiefilm is het bijbehorende lied ‘Wolrd of Blue’ dat door Van Dijk en Rob Voortman is geschreven en ingezongen door Wyke van Weelden, die deelnam aan Beste Singer Songwriter van Nederland. Van Dijk: ‘Ja, dat geeft voor mij persoonlijk een extra accent. Mooie kans om eens een andere kant van mijn kunnen te laten zien.’ Na het ontwikkelen van het filmscript door Ogilvy, is er voor gekozen om de animatie te laten produceren door Not To Scale. De instrumentale begeleiding is verzorgd door Guido’s Orchestra, bekend van de succesvolle Symphonica in Rosso concerten.

Klant: Ellen Hendrix en Joost Hogenboom (WNF)
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Creatie: Darre van Dijk, Rob Voortman, Bas Derks
Strategie: Heleen Hidskens
Account: Esther de Kok
Digital Producer: Jolly Banerjee
Animatiebureau: Not To Scale Amsterdam, directors: Pierre + Bertrand
Orkest: Guido’s Orchestra
Zang: Wyke van Weelden



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken