Alfred maakt campagne voor Calvé pindakaas met Robin van Persie

Alfred maakt campagne voor Calvé pindakaas met Robin van Persie
  • Bureaus
  • 23 mei 2014 @ 15:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Vanaf zaterdag 24 mei, is de kleine Robin van Persie te zien in de nieuwe commercial van de meest geliefde pindakaas van Nederland. Calvé is al jaren beroemd om haar karakteristieke TV reclames. De commercial laat Robin als 5-jarig jongetje zien, en vertelt het echte verhaal over de ontdekking van Van Persie.

Hij haalt zijn vader over om naar de jeugdtraining van het Rotterdamse Excelsior te gaan. De trainer zegt dat hij een jaar te jong is om mee te doen en de kleine, bloedfanatieke Van Persie is zichtbaar teleurgesteld… Als de bal even later toevallig voor z’n voeten terecht komt, schiet hij ’m met feilloze precisie terug naar de keeper! Hij verrast de trainer en coach dermate met zijn toen al ongeëvenaarde talent, dat hij zich meteen ter plekke kan inschrijven, ook al is hij nog maar vijf. Robin van Persie is daarmee de jongste debutant bij Excelsior ooit.

Karin Koornneef van Calvé: 'Van Persie is een van de beste en meest favoriete topvoetballers van ons land. Wat misschien niet iedereen weet, is dat hij zijn héle leven al het doel had om de allerbeste voetballer te worden. Hij heeft hier jarenlang keihard voor gewerkt, en dat doet hij nog steeds. Deze ambitie en dit doorzettingsvermogen sluiten heel goed aan bij wat wij als merk willen nastreven. Dat kinderen hun grote én kleine dromen mogen najagen en hun talenten kunnen ontwikkelen.'

De ontwikkeling van opnieuw een spraakmakende commercial is onderdeel van de visie om te blijven investeren in iconische merken, zowel in productinnovatie als in marketing.

Het verhaal over de ontdekking van Van Persie in de commercial past naadloos bij het motto van het geliefde broodbeleg: Calvé Pindakaas ‘Wie is er niet groot mee geworden’. De TV commercial is 100% gebaseerd op het échte succesverhaal achter deze inmiddels zeer ervaren en grootse sportman. Voor Robin zelf en de coach, trainer en teamgenoten van destijds roepen de beelden vooral mooie, waardevolle herinneringen op:

  • Van Persie is geboren en getogen in Rotterdam Kralingen. Hij woonde sinds 1989 met zijn vader op een steenworpafstand van voetbalclub Excelsior.
  • Ook het doel dat op de muur staat geverfd in de openingsshot is het doel waar Van Persie dag in dag uit oefende, samen met zijn jeugdvriendjes en clubgenoten bij Excelsior destijds. 
  • In de commercial zie je dat de kleine Van Persie een bal met een feilloze precisie en kracht terugspeelt op de keeper. Dat schot is op het trainingsveld waar Van Persie vanaf zijn 5e trainde. De kantine en de kleedkamers bij Excelsior zijn ook nog altijd zoals in 1989.
  • De man langs het veld die in de commercial beamend knikt als zijn buurman opmerkt “Dat wordt een hele grote” is Aad Putters. Putters is de coach van Van Persie geweest in zijn jeugdige voetbaljaren en dus de ‘echte ontdekker’.
  • De held uit de commercial die de kleine Van Persie speelt, werd uit een groep van 80 jongetjes al snel en als enige gecast voor de kleine Robin. Hij is ook ’n bijzonder gedreven voetballertje en net als Van Persie linksbenig. Speciaal voor de commercial kreeg de eerst langharige held de ‘coupe Van Persie’. Hij lijkt met zijn guitige ogen en doorzettingsvermogen opvallend veel op van Persie in zijn jonge jaren.

De Calvé Pindakaas commercials kennen een lange geschiedenis, waarvan de laatste jaren gekenmerkt worden door bekende Nederlanders die de hoofdrol spelen. Zo is Robin van Persie in de tv commercial van het iconische merk de opvolger van ‘Pietertje’ van den Hoogenband, Dick Advocaat en Evert van Benthem. Met de eerste twee genoemde TVC’s won Calvé twee Gouden Loeki’s.

Credits
Eindverantwoordelijken Unilever: Bart Kuppens, Karin Koornneef | Bureau: Alfred International | Concept: Jorn Kruijsen & Jeroen van de Sande | RTV Producer: Sophie van Pelt | Account: Budi Gonzalez de Chaves, Corine Tuinstra | Productiemaatschappij: Suikerdepot | Regisseur: Werner Damen | Producer: Paul Harting, Beau van Assem | Lighting cameraman/D.O.P: Wouter  Westendorp | Editor:

www.alfred.nl



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken