Anthem bouwt merkidentiteit Kyoko Tea
- Bureaus
- 1 mei 2014 @ 11:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieBrandingFoodMerken
- 1 mei 2014 @ 11:46
- Redactie Bureaus
Anthem Hilversum heeft voor de Europese lancering van Kyoko Tea een merkidee en verpakkingsconcept ontwikkeld. Kyoko is een nieuw ready-to-drink Japans theemerk. Het drankje wordt geproduceerd door UCC Europe, de Europese tak van het Japanse koffie- en theeconcern United Coffee.
Met Kyoko gaat UCC als eerste in Europa een nieuwe ready-to-drink productcategorie voor thee creëren. Nederland en Zwitserland bijten de spits af als de eerste markten waar het Kyoko-merk wordt geïntroduceerd. De door Anthem ontwikkelde merkpositionering en het bijbehorend verpakkingsconcept hebben als doel om de Japanse theecultuur te integreren met hedendaagse rituelen om zo de ervaring van een verfrissend en authentiek gebrouwen theemoment neer te zetten.
Het design roept onmiddellijk beelden van Japan op, onder andere door in de moderne en onderscheidende branding de ‘rode stip’ van de Japanse vlag te gebruiken. Daarnaast is in het beeldmerk de naam 'Kyoko' met Hiragana-karakters tot leven gebracht. De natuurlijke aspecten van de theedrank zijn met een zacht bloesemmotief weergegeven en het simpele ontwerp benadrukt het gebruik van pure, authentiek gebrouwen en ongezoete ingrediënten.
De fles zelf bestaat uit een hersluitbaar aluminium blik dat uniek binnen de Europese markt is en tegelijkertijd naadloos aansluit bij de productportfolio dranken van het moederbedrijf UCC in Japan. Het gebruik van de aluminium fles versterkt het karakter van de verfrissende, dorstlessende en koele thee treffend en heeft ten opzichte van andere koude dranken een duidelijk onderscheid, waardoor de stopkracht en opvallendheid in het schap groot is.
Steven Greaves, Group Commercial Director van UCC Europe: 'Anthem heeft een zeer goede reputatie op het gebied van branding van volledig nieuwe producten en dit hebben zij voor ons Kyoko-merk opnieuw bewezen. Anthem’s invulling van onze opdracht heeft een karakteristiek en innovatief ontwerp opgeleverd dat de herkomst en unieke aspecten van onze ready-to-drink tea perfect weergeeft. Het nieuwe ontwerp zal juist die groep consumenten aantrekken die eens een keer wat anders willen dan de gebruikelijke koude dranken.'
Bart de Jong, managing director van Anthem Hilversum: 'We zijn ervan overtuigd dat het nieuwe uiterlijk de identiteit van het Kyoko-merk tot leven brengt. Het ontwerp is zeer opvallend in het schap en werkt activerend vanuit het schap, waardoor we zeker de shopper bereiken die op zoek is naar iets nieuws in het koelvak. Theerituelen zitten in de Japanse cultuur verankerd en Kyoko hoopt moderne consumenten te inspireren om met Kyoko hun eigen rituelen te creëren.'
Anthem Hilversum is onderdeel van een wereldwijd creatief netwerk gespecialiseerd in het ontwikkelen van merkstrategie en creatieve ideeën die de aantrekkingskracht van merken op- en vanuit het winkelschap vergroten.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- design
- merkidentiteit
- Steven Greaves
- bureau
- positionering
- Bart de Jong
- Kyoko Tea
- merkstrategie
- United Coffee
- merk
- Anthem
- UCC Europe
- Kyoko
- verpakking
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing