Pushbericht Zoek & Scan verstoort Dodenherdenking
- Bureaus
- 5 mei 2014 @ 11:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Social mediaMarketingReclameWeb
- 5 mei 2014 @ 11:37
- Redactie Bureaus
Ophef over reclame tijdens Dodenherdenking: vlak na acht uur 's avonds verstuurde de Zoek & Scan-app een pushbericht met de dagaanbiedingen van Bol.com. Op Twitter werd woedend gereageerd op dit pijnlijke gebrek aan timing.
De ergernis richtte zich mede aan het adres van Bol.com, dat het onderwerp was van de reclameboodschap tijdens Dodenherdenking. De webwinkel moest dus meteen aan de bak met webcare.
Bol.com spreekt van een pijnlijke fout, maar benadrukt niet verantwoordelijk te zijn voor het verzenden van het bericht. De Zoek & Scan-app is van een ander bedrijf, dat gebruik maakt van de data van de webwinkel. 'Bol.com is niet de afzender van dit bericht. Wij zullen uiteraard wel contact opnemen met de eigenaar van de app, zodat dit niet nogmaals gebeurt.'
Tijdens Dodenherdenking is er elk jaar weer levendige kritiek op personen of bedrijven die tijdens de twee minuten stilte toch gewoon Twitter-berichten versturen. Voor community managers van bedrijven geldt dan ook de gouden regel dat je geen boodschappen programmeert op en rond 4 mei 20:00 uur. Dat was Zoek & Scan dus blijkbaar vergeten te controleren.
@Bol.com verstoort Dodenherdenking http://t.co/bT5hHofOvO / Laffe actie om beheerder van de app schuld te geven
— Hans Schirmbeck (@HansSchirmbeck) May 5, 2014
Een push bericht sturen stipt om 20.00 uur tijdens de #dodenherdenking is wel heel dom #bol_com #mobilemarketing
— Susanne Bos (@smbos) May 5, 2014
Niet alleen http://t.co/1lczmhsTBQ faalt tijdens Dodenherdenking ook Marco Borsato twitterde tijdens de herdenking @telegraaf
— Mark (@Markvr70) May 5, 2014
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing