TamTam gaat Live Nation omkatten tot Mojo

TamTam gaat Live Nation omkatten tot Mojo
  • Bureaus
  • 6 mei 2014 @ 21:23
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Pitches

TamTam heeft na een pitch de opdracht gewonnen om voor Mojo een hernieuwd online kanaal in te richten. Een nieuwe website om het merk Mojo opnieuw te laden. Het magische moet weer terug met een volledig hedendaagse uitstraling.

Stel je voor… je vraagt aan een begin twintiger wat hij van Mojo Concerts vindt en je ziet op dat moment een verwarde vragende blik. Deze doelgroep boekt hun tickets bij Live Nation, dus Mojo zegt ze op het eerste gezicht niets. Als je dezelfde vraag aan dertigers en veertigers stelt, dan is de reactie totaal anders. Er verschijnen twinkelingen in de ogen en iedereen heeft een mooie herinnering aan Mojo of dankzij Mojo. Het eerste afspraakje, de eerste zoen, het meest magische optreden. Dit is wat Mojo voor deze doelgroep betekent. Mojo wil dit speciale gevoel en bijbehorende herinnering graag aan alle leeftijden geven en online is hiervoor het belangrijkste kanaal. 

De beleving wordt een totaalbeleving. Vanaf het moment van browsen op de website om te kijken welke concerten of events eraan komen, tot alvast een preview van het concert en muziek luisteren, tot het linken naar de ticketshop. Vaak stopt het contactmoment hier tot het concert zelf, maar dat is jammer. De voorpret moet voortduren. 

Alle concerten en evenementen hebben een eigen pagina met bepaald nieuws, videos, maar ook hele praktische zaken als route informatie. Deze pagina kan verder verrijkt worden tijdens het concert, zodat er een mooie timeline ontstaat. In de komende tijd willen we juist dat deel van de beleving steeds verder uitbreiden. 

Het design van de website is heel laagdrempelig. In één oogopslag overzicht van de nieuwste concerten. Daarnaast laat de website zien welke concerten populair zijn. Uiteraard is er ook op genre te zoeken. Bewegende beelden geven een extra beleving van het concert.  

Op basis van deze eerste release is ons volgende doel om de voor én nabeleving van een concert verder online vorm te gaan geven. Nóg interactiever communiceren met onze concertgangers én de artiesten waar mogelijk daarin betrekken. En natuurlijk de service verbeteren: de bezoeker vanaf het interesse moment totdat deze weer thuiskomt na een concert optimaal faciliteren. 

Renate van der Sluijs (Mojo): 'We zijn ongelofelijk blij met het eindresultaat, wat perfect laat zien waar wij als merk voor staan. Over het getalenteerde team van Tam Tam heb ik niets dan lof. We zijn onder de indruk van hoe Tam Tam dit resultaat met complexe koppelingen heeft kunnen leveren in een relatief korte periode.' 

Paul Manuel (TamTam): 'Mojo is een mooi en krachtig merk. Iedereen heeft hier een bepaalde associatie bij. Daarnaast is het DÉ partij in Nederland als het om muziek en events gaat. Wij waren ook heel blij toen wij de pitch wonnen en uiteindelijk voor dit mooie merk aan de slag konden. Onze expertise ligt in het creëren van totaalbelevingen. Mede vanuit onze mobile first benadering, waar het juist zo belangrijk is dat de experience op verschillende devices hetzelfde voelt.'

www.tamtam.nl
www.mojo.nl 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken