Gift of Time: internationale Amstel-campagne van Indie

Gift of Time: internationale Amstel-campagne van Indie
  • Bureaus
  • 6 mei 2014 @ 13:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenMarketing

Heineken introduceert Amstel Premium PIlsener in Oost-Europa met een internationale campagne die is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Indie. De campagne 'The Gift of Time' gaat over de waarde van tijd, zowel voor het brouwen als het drinken van een lekker Amstel-biertje.

'Time is precious', zo begint de nieuwe internationale commercial voor Amstel Premium Pilsener. Dat geldt voor de tijd die Amstel wijdt aan het brouwen van pils 'just that little bit longer' en de tijd voor het genieten van het pils: 'time to sip, not swallow'. De campagne is door Indie ontwikkeld voor de introductie van Amstel Premium Pilsener in Oost-Europa, met name de landen Bulgarije, Kroatië, Macedonië en Wit-Rusland. 

In de commercial vertelt Amstel’s oudste nog in leven zijnde brouwer – John Plat – zijn persoonlijke verhaal. Plat heeft het overgrote deel van zijn leven (38 jaar) gewijd aan het brouwen van het beste pils bij Amstel. Deze toewijding en tijd zijn voor Amstel reden om ons ook aan te moedigen tijd te geven. Niet alleen aan hun pils, maar juist ook aan die speciale momenten die er toe doen.

De commercial van een minuut is de aftrap van het 'Gift of Time'-platform dat tot leven komt in print, outdoor, social media en instore. 

Indie heeft onlangs ook de internationale pitch gewonnen die is uitgeschreven door Amstel Rusland. Het bureau werkt nu aan de ontwikkeling van de introductiecampagne voor een nieuw product in Rusland: Amstel Non-Alcoholic.

Credits
Creative Director / Art Director: Lode Schaeffer
Copywriter: Lysbeth Bijlstra
Designers: Maarten Versteeghe, Eva Storck
RTV: Ineke Koornstra
Account Management: Maroeschka Volker, Jojanneke Wennekker
Amstel Premium Pilsener (Heineken International): Anna Bizon
Productiemaatschappij: Comrad
Regisseur: Eche Janga
Producer: Karlijn Paardekoper
D.O.P.: Mark de Meijer
Geluid: Wave studios – Alex Nicholls-Lee
On-line post-productie: Storm Postproduction
Off-line: De Kapsalon – Brian Ent 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken