Amstel kiest na pitch voor Being There

Amstel kiest na pitch voor Being There
  • Bureaus
  • 17 jun 2014 @ 12:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PitchesMerkenStrategieReclame

Amstel kiest voor Being There als nieuwe lead agency. Being There kwam de afgelopen maanden als beste naar voren in de pitch die het biermerk dit voorjaar uitschreef. Joe Public en Etcetera waren de twee andere deelnemer aan de Amstel-pitch.

Jetske Freeve, marketingmanager Amstel: 'De afgelopen maanden heeft Amstel voor deze pitch met drie bureaus intensief samen gewerkt, zowel op strategie als inhoud was het niveau altijd hoog. Being There heeft ons overtuigd: met dit bureau als lead agency willen wij onze aangescherpte merkpositionering verder vorm geven en een volgende stap met het Amstel-merk zetten. Ik kijk enorm uit naar een succesvolle samenwerking.'

Olivier Koning , managing director Being There: 'Het is voor ons als bureau een droom die werkelijkheid wordt. We hebben de afgelopen twee jaar keihard gewerkt om van een activatiebureau een bureau-anno-nu te worden. Dat we nu samen met het marketingteam van Amstel aan het tweede biermerk van Nederland mogen gaan bouwen, is fenomenaal.'

De komende maanden gebruiken Amstel en Being There om het creatieve werk en de werkwijze tussen Being There en de bureaus waar Amstel al mee samenwerkt verder vorm te geven. Later dit jaar worden de eerste resultaten van de samenwerking zichtbaar. 

De Amstel-pitch, die werd begeleid door 3MO, hield de gemoederen flink bezig in reclameland. Aanvankelijk waren er zes bureaus in de race, maar de verdere gesprekken werden uiteindelijk gevoerd met drie partijen: Etcetera, Joe Public en de uiteindelijke winnaar Being There. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken