Ballonnetjes van Google
- Bureaus
- 19 jun 2014 @ 11:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - CannesPromotie
- 19 jun 2014 @ 11:31
- Sjaak Hoogkamer
Op het Cannes Lions Festival zijn uiteraard de grootste mediaspelers van de wereld ruim vertegenwoordigd: Google, Microsoft, Facebook. Overigens niet alleen in de auditoria van het Palais des Festivals, maar ook daarbuiten drukken ze hun stempel. Google bijvoorbeeld heeft Plage Royal brutaal en poenerig geannexeerd, en zeker niet tot genoegen van iedereen. Het lijkt haaks te staan op de missie die Google via chief business officer, Nikesh Arora predikt, namelijk ‘innovaties van Google moeten mensen verder brengen, we doen dit niet in eerste instantie om het geld.’
Door Sjaak Hoogkamer vanuit Cannes
Arora houdt een gloedvol en humoristisch getint verhaal over zijn tien jaren bij Google. Het is doorspekt met maatschappelijke betrokkenheid en hoe Google de mensen nog beter wil laten werken en leven. Hij laat je bijna geloven dat Google vanuit een ongekend altruïsme YouTube, Gmail en Chrome heeft bedacht om de mensheid in vrede en harmonie te laten samenkomen. ‘We build technology to serve the world.’ Technologie die met ons gaat communiceren en die alles met alles verbindt. Arora: ‘Wat zal er over vijf jaar niet meer zijn? Cash geld? Boeken? Laptops? In rap tempo neemt de mobiele telefoon ons leven, en alles daarin, over.’
Traantje
Na die vaststelling introduceert hij vervolgens enkele opmerkelijke innovaties van Google, zoals Google Context. Met deze app-toepassing kun je jouw mobiel gewoon vragen stellen. Over van alles. Terwijl je de mobiel richt op een hotel bijvoorbeeld kun je vragen om foto’s van de kamers. Of bij een kerk kun je informeren naar de geschiedenis van het pand. Jouw mobiel vertelt het allemaal onder het motto van Google: van complex naar simpel.
Een andere opmerkelijk nieuwe ontwikkeling is een project Loon waarmee Google via een ingenieus netwerk van ballonnen en zenders op de grond internet brengt op plaatsen waar dat nog niet mogelijk is vanwege de hoge kosten of andere redenen. ‘A network in the sky to provide internet access for everyone on the planet.’ Zie ik mijn buurvrouw nou een traantje wegpinken?
Geld
De lange rij van innovaties stopt hier niet, want ook de zelfrijdende auto komt voorbij met een blinde man achter het stuur uhhh, raam. Of het project Iris, een contactlens met een chip die aan de hand van het traanvocht analyseert of een diabetespatiënt toe is aan een nieuwe injectie. En tot slot zien we uiteraard de Google glass die een gehandicapt meisje weer plezier laat beleven aan kamperen met haar vrienden. Google maakt de wereld beter, sneller, menselijker en emotioneel rijker. Geld speelt geen rol…
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing