Grote wervingscampagne politie voor ICT'ers

Grote wervingscampagne politie voor ICT'ers
  • Bureaus
  • 24 jun 2014 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommunicatieDoelgroepOnline advertising

De politie is een grootschalige wervingscampagne gestart om veel extra ICT’ers aan te trekken. Het gaat om diverse vacatures, van systeembeheerders tot testers en ICT-projectmanagers. Met de wervingscampagne ‘Maak er politiewerk van’, ontwikkeld door Steam, laat de politie zien dat de rol van ICT’ers cruciaal is binnen het politiewerk.

Voetbalrellen voorkomen, mensenhandel aanpakken, wietplantages oprollen of een reeks woninginbraken in de buurt stoppen of de verkeersveiligheid verhogen. De politie vraagt met haar nieuwe wervingscampagne aandacht voor het beseg dat het voorkomen en aanpakken van criminaliteit en het zorgen voor veiligheid op straat, óók het werk is van ICT’ers. Informatievoorziening is cruciaal binnen het politiewerk. Daarom zoekt de politie ICT’ers die in dit spannende werkveld hun bijdrage willen leveren.

De politieorganisatie moet op elk moment kunnen vertrouwen op informatie uit de meest complexe netwerksystemen en databases. Met de omvorming naar de nationale politie gebeurt er nu en in de komende jaren veel op ICT-gebied, om de systemen van alle voormalige korpsen naadloos te integreren. Dat zorgt voor een geweldige uitdaging en ICT’ers die zich willen inzetten binnen het politiewerk.

De ICT-organisatie van de politie is volop in beweging. Dat betekent dat er voortdurend mensen doorschuiven en er ook nieuwe vacatures ontstaan. Dat zorgt voor een stroom aan nieuwe kansen. De politie-recruiters weten over het algemeen ICT’ers goed te matchen aan de ideale werkplek.

Deze campagne van arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam richt zich niet alleen op de actieve zoeker, maar is bedoeld de politie ook bij de latente zoeker als ICT-werkgever neer te zetten. De media-inzet varieert van typische ICT vacaturemedia, LinkedIn en heel specifieke inhoudelijke ICT blogs tot abri’s op stations, Interbest masten en radio.  

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken