Hans Ubbink in campagne Bont voor Dieren
- Bureaus
- 17 jun 2014 @ 10:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCampagnesDoelgroepen
- 17 jun 2014 @ 10:26
- Redactie Bureaus
Dierenbeschermingsorganisatie Bont voor Dieren lanceert vandaag een voorlichtingsfilm over wasbeerhondenbont waaraan diverse bekende Nederlanders en ontwerpers hebben meegewerkt. Onder andere acteur Benja Bruiijning, DJ's Doppelgang, Wannabeastar en de ontwerpers Hans Ubbink en Bas Kosters spreken zich uit tegen het dragen van bont.
De voorlichtingsfilm zal met name te zien zijn op social media en tijdens de gastlessen die Bont voor Dieren op scholen door heel Nederland geeft.
Jaarlijks worden er miljoenen wasbeerhonden gefokt en gedood, enkel voor hun vacht. Nederlandse merken als Gaastra, Moscow, Nickelson en Airforce gebruiken deze vachten als bontkraag voor hun kleding.
Nicole van Gemert, directeur Bont voor Dieren: 'Bontkragen van wasbeerhond zijn met name onder jongeren ontzettend populair. Zodra jongeren horen over de herkomst van hun kraag hebben zij vaak spijt van hun aankoop. Daarom is het geven van voorlichting op scholen zo belangrijk. Wij hopen dat wanneer zij deze informatie van rolmodellen krijgen dit extra indruk maakt en zij bont voor gezien houden.'
In de film wordt de kijker meegenomen in een verhaal dat door diverse DJ’s, acteurs en ontwerpers wordt verteld. Onder andere Doppelgang, DJ Wannabeastar, Antoine Peters en Laurien Verstraten vertellen over het besef dat zij ooit kregen over de dieronvriendelijke wijze waarop bont wordt geproduceerd. Dat heeft ervoor gezorgd dat ze er bewust voor hebben gekozen om nooit bont te dragen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- jongeren
- Laurien Verstraten
- Bas Kosters
- Antoine Peters
- Benja Bruiijning
- Bont voor Dieren
- BN'ers
- wasbeer
- video
- bontkraagjes
- DOPPELGANG
- campagne
- Hans Ubbink
- bont
- DJ Wannabeastar
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing