Lemz zet kroon op werk Sweetie met Grand Prix

Lemz zet kroon op werk Sweetie met Grand Prix
  • Bureaus
  • 21 jun 2014 @ 22:59
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameCannesAwardBekroningen

Het Cannes Lions Festival is in euforie geëindigd voor ‘Neerlands trots’ Lemz: op de slotdag werd het Amsterdamse reclamebureau weliswaar tweede in de categorie Independent Agency of the Year (achter de Zweden van Forsman & Bodenfors), maar met de veelbekroonde Sweetie-campagne voor Terre des Hommes werd wel de Grand Prix for Good gewonnen, voor de beste non-profit case.

‘De Grand Prix for Good is binnen, hoera... en klaar!’ meldde Lemz-oprichter Mark Woerde vanuit de zaal op Facebook. Zijn telefoon was inmiddels nagenoeg leeg – wellicht van alle felicitatieberichtjes. Over het net mislopen van de bureauprijs: ‘Haha, weer tweede… maar dan wel als het op één na beste onafhankelijke bureau van de wereld. Allemachtig. Ik had het niet bijgehouden, maar dit is bizar.’

Behalve een Grand Prix incasseerde Lemz op de slotavond ook zijn 13e gouden leeuw. Andere Nederlandse bureaus wonnen ook, maar in de schaduw van Sweetie: zilver voor Wieden+Kennedy (met Heineken's Odyssey), brons voor BVH (Amnesty's anti-Poetin-campagne) en 180 Amsterdam (Sony Playstation). 

De overige Grand Prix-winnaars van zaterdagavond waren: 

  • Film Grand Prix: The Epic Split (Volvo Trucks, Forsman & Bodenfors) en 'Sorry I Spent It On Myself' (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London).
  • Innovation Grand Prix: Megafaces Pavillion Socchi (JSC Megafon).
  • Titanium Grand Prix: Sound of Honda (Honda, Dentsu).
  • Integrated Grand Prix: Sorry I Spent It On Myself (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London). 

Opmerkelijk was dat er in de categorieën Film Craft en Branded Content & Entertainment geen Grand Prix werd toegekend. 

Bekijk álle Nederlandse genomineerden en winnaars in het de hele week bijgewerkte MarketingTribune Cannes Dossier.  

Lees hier het interview over de Sweetiecampagne met Albert Jaap van Santbrink directeur van Terre des Hommes Nederland. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken