Lemz zet kroon op werk Sweetie met Grand Prix
- Bureaus
- 21 jun 2014 @ 22:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameCannesAwardBekroningen
- 21 jun 2014 @ 22:59
- Jeroen Mirck
Het Cannes Lions Festival is in euforie geëindigd voor ‘Neerlands trots’ Lemz: op de slotdag werd het Amsterdamse reclamebureau weliswaar tweede in de categorie Independent Agency of the Year (achter de Zweden van Forsman & Bodenfors), maar met de veelbekroonde Sweetie-campagne voor Terre des Hommes werd wel de Grand Prix for Good gewonnen, voor de beste non-profit case.
‘De Grand Prix for Good is binnen, hoera... en klaar!’ meldde Lemz-oprichter Mark Woerde vanuit de zaal op Facebook. Zijn telefoon was inmiddels nagenoeg leeg – wellicht van alle felicitatieberichtjes. Over het net mislopen van de bureauprijs: ‘Haha, weer tweede… maar dan wel als het op één na beste onafhankelijke bureau van de wereld. Allemachtig. Ik had het niet bijgehouden, maar dit is bizar.’
Behalve een Grand Prix incasseerde Lemz op de slotavond ook zijn 13e gouden leeuw. Andere Nederlandse bureaus wonnen ook, maar in de schaduw van Sweetie: zilver voor Wieden+Kennedy (met Heineken's Odyssey), brons voor BVH (Amnesty's anti-Poetin-campagne) en 180 Amsterdam (Sony Playstation).
De overige Grand Prix-winnaars van zaterdagavond waren:
- Film Grand Prix: The Epic Split (Volvo Trucks, Forsman & Bodenfors) en 'Sorry I Spent It On Myself' (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London).
- Innovation Grand Prix: Megafaces Pavillion Socchi (JSC Megafon).
- Titanium Grand Prix: Sound of Honda (Honda, Dentsu).
- Integrated Grand Prix: Sorry I Spent It On Myself (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London).
Opmerkelijk was dat er in de categorieën Film Craft en Branded Content & Entertainment geen Grand Prix werd toegekend.
Bekijk álle Nederlandse genomineerden en winnaars in het de hele week bijgewerkte MarketingTribune Cannes Dossier.
Lees hier het interview over de Sweetiecampagne met Albert Jaap van Santbrink directeur van Terre des Hommes Nederland.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Cannes Lions
- charity
- afsluiting
- campagne
- Mark Woerde
- uitreiking
- Cannes
- winnaars
- Sweetie
- festival
- Agency of the Year
- Grand Prix
- Forsman & Bodenfors
- Lemz
- reclamebureau
- awards
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing