Ontbijtje MarketingTribune hoort erbij in Cannes

Ontbijtje MarketingTribune hoort erbij in Cannes
  • Bureaus
  • 18 jun 2014 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • CannesReclame

Een ei hoort erbij, zeker in de legendarische ontbijtjes van Eric-Jan Vis en Rinie Jansen. Iedereen in Cannes die zin heeft in een bijzonder gebakken eitje met truffel of zalm kan bij hen tot vrijdag 20 juni in de rue Marecaud in Cannes nog terecht!

Het is vijf jaar geleden begonnen met een geintje: de ontbijtjes tijdens de Cannes Lions. Vis, commercieel manager bij MarketingTribune, en Jansen, eigenaar productiebedrijf MacGyver in Amsterdam – onder meer bekend van Orange Babies, Stop de Plofkip en Karwei Tuinweken – wilden voor de Nederlandse reclame- en accountmensen die in Cannes voor het festival kwamen wel een ontbijtje maken. In het eerste jaar waren dat er nog maar tientallen, maar al snel groeide dat aantal tot honderden in de daarop volgende jaren.

Ook dit jaar zijn er al weer vele creatieven, accountmensen en jonge talenten langs geweest voor een petit dejeuner a la Eric-Jan en Rinie. Op dinsdag 17 juni hadden beide heren maar liefst 28 jongens en meiden van RA*W op de koffie. Eric-Jan: ‘Prachtig om te doen! De mensen die een ontbijtje komen halen leggen we helemaal in de watten met een gebakken eitje met truffel, mooie salades, verse croissants, knapperend stokbrood en verse jus d’orange. Ze vinden het zonder uitzondering geweldig. Het is een ontspannen sfeertje en de ambiance is typisch Frans. Bovendien hebben we na afloop altijd leuke cadeautjes.’ Ook mensen van 123RF, Joe Public en Amp.Amsterdam waren die dag van de partij.

Rinie en enkele collega’s van MacGyver huren elk jaar hetzelfde pand in de rue Marcaud, een rustiek herenhuis met weelderige fruitbomen en intiem terras voor de deur. Rinie: ’Het is een gezellige, ongecompliceerde sfeer eigenlijk. Iedereen van mijn bureau werkt hard mee aan een perfect ontbijt. Ze vinden het tof om te doen, ook al is het soms even hard buffelen. We krijgen zo veel waardering, dat is echt te gek. En dat maakt dat we elk jaar nog meer ons best doen.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken