Warsteiner en Dekmantel zetten vinyl-DJ's centraal

Warsteiner en Dekmantel zetten vinyl-DJ's centraal
  • Bureaus
  • 31 jul 2014 @ 12:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesVideoMuziekEntertainment

In aanloop naar het Dekmantel Festival vertellen Dekmantel en Warsteiner het verhaal achter 'de echte vinyl-DJ'. De campagne, genaamd ‘Sole Selectors’, bestaat uit een aantal korte documentaires en interviews waarin deejays met een absolute passie voor muziek centraal staan. De video's zijn geproduceerd door 100% Halal.

Waar het verhaal van Dekmantel en Warsteiner stopt, nemen de artiesten het zelf over op de Warsteiner Selector-stage tijdens het Dekmantel Festival op 1, 2 en 3 augustus in het Amsterdamse Bos.

Ieder land en iedere stad kent zijn muzikale helden. ‘Locals’ die leven voor de muziek en het gross van hun tijd besteden achter de platenspelers of in de platenzaak, op zoek naar die ene plaat voor hun superieure vinyl collectie. Al hun energie is gericht op de muziek en hun ambacht: vinyl. Niet op PR, niet op netwerken en niet op imago. Het zijn deze uitzonderlijk gepassioneerde DJ’s die voor collega-DJ’s een voorbeeld zijn en voor velen zelfs de reden om te beginnen met draaien.

Deze mensen hebben een geweldig verhaal te vertellen. Wat betekent muziek voor hen? Wat heeft hun passie hen gebracht en wat heeft het hen gekost? In samenwerking met productiehuis 100%Halal, hebben Dekmantel en Warsteiner korte documentaires ontwikkeld van vier artiesten: de Britse DJ Ben UFO, de Italiaan Mr. Ties en de Nederlanders Antal en Benny Rodrigues.

De korte films zijn gedurende het voorjaar via de festivalwebsite beschikbaar gesteld en worden via de verschillende sociale media van Dekmantel, Warsteiner en hun partners aangeboden. Muziekplatform DJBroadcast sluit de serie af met een aantal interviews, dat via hun kanalen wordt aangeboden.

Het muziekcollectief en Warsteiner werken al een aantal jaren samen aan de ontwikkeling van diverse concepten tijdens evenementen van Dekmantel. Met de campagne Sole Selectors wordt een impuls gegeven aan de merkbeleving van beide merken en wordt een concept gerealiseerd dat concreet iets toevoegt aan de festivalbeleving van de bezoekers van Dekmantel festival.

De campagne sluit aan bij Warsteiners internationale campagne ‘Do it Right’. Hierin worden waargebeurde verhalen uitgelicht over mensen die onvoorwaardelijk hun passie volgen. Warsteiner wil mensen inspireren hetzelfde te doen. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken