Freshheads verbouwt techblog DutchCowboys

Freshheads verbouwt techblog DutchCowboys
  • Bureaus
  • 30 jul 2014 @ 09:12
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalOnlineWebsiteMedia

De techblog DutchCowboys is vernieuwd. Hiervoor sloeg de online uitgever de handen ineen met het Tilburgse internetbureau Freshheads. Niet alleen ziet de website er anders uit, ook ontwikkelde Freshheads een geheel nieuw publishing-platform. 'De nieuwe DutchCowboys is klaar voor de toekomst.'

DutchCowboys.nl is onderdeel van de online uitgever The Blog Idea Factory. Naast de bekende techblog vallen hier nog zeven andere titels onder, waaronder Carrepublic en TravelValley. Waar voorheen al deze applicaties los van elkaar onderhouden werden, gebeurt dit nu vanuit één centrale omgeving.

Michiel van Hulst, directeur bij Freshheads: 'Lezers hebben online eindeloos toegang tot nieuwsbronnen. Tijdsdruk en concurrentie zijn hoog en menselijke aandacht schaars. Om DutchCowboys flexibiliteit te bieden hebben we al haar titels multi-platform opgezet. Het is daardoor eenvoudig om content over meerdere titels te publiceren en onderlinge verwijzingen te maken. Alle titels bezitten dezelfde rijke functionaliteiten onder de motorkap, zonder de eigen identiteit te verliezen.'

Alle titels gaan automatisch mee in onderhoud en doorontwikkeling. Iedere verbetering of toevoeging zijn daardoor direct beschikbaar voor alle titels. Het publishing-platform achter DutchCowboys bevat tools om het proces van contentcreatie te versimpelen. Van Hulst: 'De redacteur verzamelt eenvoudig aantekeningen, artikelen, social media posts en beeldmateriaal omtrent een bepaald onderwerp. Al deze ‘scraps’ komen samen in het platform, in een zogenoemd dossier. Vanuit dit dossier bouwt de redactie rijke, visueel aantrekkelijke artikelen op. Artikelen volledig geoptimaliseerd voor ieder device. Die zowel redactioneel als commercieel in te zetten zijn.'

Het nieuwe platform is opgebouwd uit losse modules. Niet-bestaande functionaliteiten kunnen hierdoor eenvoudig geïntegreerd worden. Freshheads blijft het platform optimaliseren op basis van gebruikerservaringen. De focus ligt in de toekomst op nog meer flexibiliteit voor de uitgever, snelheid voor de redacteur en commerciële kansen voor de adverteerder. De basis staat en biedt eindeloos mogelijkheden.  

Het nieuwe platform is volledig responsive en geoptimaliseerd voor alle devices. Iedere bezoeker, vanaf een smartphone, tablet of desktop, ervaart optimale leesbaarheid van de artikelen. Ruim 50% van het huidige bezoek van DutchCowboys komt inmiddels vanaf mobiele devices, een percentage dat nog steeds stijgt. Met het oog op de toekomst is een responsive website dus noodzakelijk.

Henk de Hooge, uitgever van DutchCowboys: 'Vandaag zetten we met veel trots een stap op weg naar de toekomst, volledig gericht op optimaal gebruiksgemak. Dit nieuwe platform betekent het definitieve einde van onze mobiele apps. Voor adverteerders opent het platform nieuwe mogelijkheden voor contentmarketing en introduceren we nieuwe formaten voor online advertising.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken