INDIE neemt afstand van 'porno-abri' Radio 538

INDIE neemt afstand van 'porno-abri' Radio 538
  • Bureaus
  • 25 jul 2014 @ 15:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioOutdoorCampagnesCreatie

Radio 538 krijgt veel kritiek op een abri waarop twee vrouwen te zien zijn die suggestief aan een broodje hotdog likken. De klachten zijn dusdanig agressief dat reclamebureau INDIE Amsterdam een statement op de eigen website heeft geplaatst dat deze abri-campagne niet door het bureau van Lode Schaeffer is gemaakt.

‘Schandalig deze reclame in een bushokje’, reageert iemand op Twitter. ‘We waren met de kids aan de wandel. Waardeloos!’ Dit soort reacties komen de afgelopen dagen veelvuldig voor. Reclamebureau INDIE Amsterdam schrok dermate van de ‘emotionele reacties’ aan haar adres dat ze zich geroepen voelde helderheid te scheppen op de eigen website:

‘Onlangs is voor Radio 538 een nieuwe abricampagne van start gegaan. Opvallend, met een randje. Omdat wij bij INDIE aan het strategisch fundament van de “Beat of the Moment”-campagne van Radio 538 hebben gewerkt, is de conclusie makkelijk getrokken dat wij ook verantwoordelijk zijn voor deze abricampagne. Dit blijkt wel uit de emotionele reacties die ons bureau krijgt toegestuurd. Een campagne met een randje maakt altijd iets los. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat INDIE niet bij deze abricampagne betrokken was. Wij verzoeken daarom iedereen eventuele reacties rechtstreeks met Radio 538 te delen.’

De gewraakte campagne is trouwens afkomstig door Sue Amsterdam, een bureau dat zichzelf op de eigen website trouwens ‘het beste excuus om de Wallen te bezoeken’ noemt. In reactie op vragen van MarketingTribune laat het bureau weten zich van commentaar te onthouden. Ook Radio 538 zwijgt vooralsnog over de kwestie. 

Er is inmiddels zelfs een petitie gestart op Petities.nl



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken