INDIE neemt afstand van 'porno-abri' Radio 538
- Bureaus
- 25 jul 2014 @ 15:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - RadioOutdoorCampagnesCreatie
- 25 jul 2014 @ 15:19
- Redactie Bureaus
Radio 538 krijgt veel kritiek op een abri waarop twee vrouwen te zien zijn die suggestief aan een broodje hotdog likken. De klachten zijn dusdanig agressief dat reclamebureau INDIE Amsterdam een statement op de eigen website heeft geplaatst dat deze abri-campagne niet door het bureau van Lode Schaeffer is gemaakt.
‘Schandalig deze reclame in een bushokje’, reageert iemand op Twitter. ‘We waren met de kids aan de wandel. Waardeloos!’ Dit soort reacties komen de afgelopen dagen veelvuldig voor. Reclamebureau INDIE Amsterdam schrok dermate van de ‘emotionele reacties’ aan haar adres dat ze zich geroepen voelde helderheid te scheppen op de eigen website:
‘Onlangs is voor Radio 538 een nieuwe abricampagne van start gegaan. Opvallend, met een randje. Omdat wij bij INDIE aan het strategisch fundament van de “Beat of the Moment”-campagne van Radio 538 hebben gewerkt, is de conclusie makkelijk getrokken dat wij ook verantwoordelijk zijn voor deze abricampagne. Dit blijkt wel uit de emotionele reacties die ons bureau krijgt toegestuurd. Een campagne met een randje maakt altijd iets los. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat INDIE niet bij deze abricampagne betrokken was. Wij verzoeken daarom iedereen eventuele reacties rechtstreeks met Radio 538 te delen.’
De gewraakte campagne is trouwens afkomstig door Sue Amsterdam, een bureau dat zichzelf op de eigen website trouwens ‘het beste excuus om de Wallen te bezoeken’ noemt. In reactie op vragen van MarketingTribune laat het bureau weten zich van commentaar te onthouden. Ook Radio 538 zwijgt vooralsnog over de kwestie.
Er is inmiddels zelfs een petitie gestart op Petities.nl.
Zit me mateloos te ergeren aan de abri's van @538. Blijkbaar is het cool om tijdens zomerfestivals erotisch aan een worst te likken. Triest.
— Tanja Jans (@tjans) July 22, 2014
Slechte smaak... of generatiekloof? #campagne #communicatie #marketing @538 pic.twitter.com/TuwQbX5ssp
— Michel Pasman (@michel_pasman) July 21, 2014
Schandalig deze reclame in een bus hokje.#538
Waren met de kids aan de wandel.waardeloos pic.twitter.com/dxIATKI91w
— aukje* (@aukjestevens) July 18, 2014
Reclamebureau distantieert zich van Radio 538-poster http://t.co/axAApdkYQG
— AT5 (@AT5) July 25, 2014
Die 538 Abri campagne... Een vent met een flesje water, twee semi-porno meisjes die aan een hotdog likken... Waar gaat dit over? #marketing
— Jeroen Verkroost (@Jer00n) July 19, 2014
Ik snap de ophef niet, twee meiden die aan een worst likken is toch supersmaakvol!? http://t.co/hfzR3vKRBx #reclame … pic.twitter.com/ZitjssjYyP
— Remco Janssen (@remcojanssen) July 25, 2014
Porno kijken? Dan moet je eerst je provider bellen! @KimHollandxx over 't #pornoverbod http://t.co/nzTeEFfhlq #538radio
— 538 (@538) August 5, 2013
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Indie Amsterdam
- reclame
- statement
- controverse
- reactie
- radio
- outdoor
- ophef
- rel
- pijpen
- 538
- Radio 538
- klachten
- abri
- porno
- kritiek
- worst
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing