Controverse in India om Airtel-commercial 'The Boss'
- Bureaus
- 6 aug 2014 @ 09:57
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsReclameMaatschappij
- 6 aug 2014 @ 09:57
- Jeroen Mirck
In India is veel ophef ontstaan over een tv-commercial van telecomaanbieder Airtel, waarin de rol van de vrouw in het bedrijfsleven en het huishouden centraal staat.
In de commercial getiteld ‘The Boss’, geproduceerd door reclamebureau Taproot India, vertelt een resolute vrouwelijke manager tegen een mannelijke medewerker dat een klus echt af moet. Dat dwingt hem tot overwerken terwijl zij op tijd naar huis kan. Wat volgt is telefooncontact tussen de medewerker en zijn vrouw, die thuis staat te koken. Drie keer raden welke vrouw dat is.
De kritiek op de Airtel-reclame is dat zelfs een vrouw in een leidinggevende functie blijkbaar wordt geacht om thuis de huisvrouw te zijn. In India is de sowieso veel discussie gaande over de achtergestelde positie van vrouwen.
Airtel zelf zegt over de commercial: ‘Relationships often get strained due to professional demands. At such times, smartphones transcend their role of being a mere communicating device, and play cupid. Watch one such sweet story brought to life by Airtel, the network made for smartphones.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- man
- Airtel
- reclame
- huisvrouw
- manager
- overwerk
- India
- ophef
- rolverdeling
- commercial
- machtsverhouding
- controverse
- The Boss
- Taproot India
- relaties
- vrouw
- telecom
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing