Controverse in India om Airtel-commercial 'The Boss'

Controverse in India om Airtel-commercial 'The Boss'
  • Bureaus
  • 6 aug 2014 @ 09:57
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsReclameMaatschappij

In India is veel ophef ontstaan over een tv-commercial van telecomaanbieder Airtel, waarin de rol van de vrouw in het bedrijfsleven en het huishouden centraal staat.

In de commercial getiteld ‘The Boss’, geproduceerd door reclamebureau Taproot India, vertelt een resolute vrouwelijke manager tegen een mannelijke medewerker dat een klus echt af moet. Dat dwingt hem tot overwerken terwijl zij op tijd naar huis kan. Wat volgt is telefooncontact tussen de medewerker en zijn vrouw, die thuis staat te koken. Drie keer raden welke vrouw dat is.

De kritiek op de Airtel-reclame is dat zelfs een vrouw in een leidinggevende functie blijkbaar wordt geacht om thuis de huisvrouw te zijn. In India is de sowieso veel discussie gaande over de achtergestelde positie van vrouwen.

Airtel zelf zegt over de commercial: ‘Relationships often get strained due to professional demands. At such times, smartphones transcend their role of being a mere communicating device, and play cupid. Watch one such sweet story brought to life by Airtel, the network made for smartphones.’  



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken