RFID-chip Nedap maakt Lowlands 'onvergetelijk'

RFID-chip Nedap maakt Lowlands 'onvergetelijk'
  • Bureaus
  • 5 aug 2014 @ 00:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesGeo targetingEntertainmentInnovatie

Lowlands 2014 nadert snel en is ook weer razendsnel voorbij. Bang dat je die ervaring door alle drank, drugs en rock 'n' roll binnen een dag alweer vergeten bent? Zorg dan dat je een Nedap-polsbandje met RFID-chip scoort. Reclamebureau ...,staat ontwikkelde de Lowlands-campagne van Nedap, onder het motto 'Whatever you lose, don’t lose your memories'.

Nedap legt dit jaar 'alles, maar dan ook alles' (tja, who cares about privacy?) vast voor Lowlands-bezoeker die niets wil missen. Hoe? Door RFID-technologie relevant te maken voor een festival kunnen bezoekers met een polsbandje voorzien van een dergelijke chip inchecken bij de checkpoints op het festivalterrein en zo hun Lowlands van moment tot moment opslaan. Nedap distribueert dit jaar meer dan 10.000 polsbandjes.

De voorregistratie van de polsbandjes ging net als verleden jaar hard. Lowlands-bezoekers die zich niet hebben geregistreerd, kunnen tijdens het festival naar Nedap’s Memory Meeting Point komen om alsnog een polsbandje op te halen. Er zit ook een gamification-aspect aan vast, want bij de controlroom verdient de gebruiker meteen tien punten. Al is het de vraag wat je nu feitelijk aan die punten hebt.

Terwijl de techneuten achter de schermen alle 'festival-memories' genereren, draaien Lowlands-dj’s op het dak van de oranje uitkijktoren overdag plaatjes in de Silent Disco. De luidsprekers van deze Nedap-locatie gaan ’s avonds helemaal open voor iedereen die zichzelf de beste karaoke-zanger van Nederland vindt. Ook zorgt Nedap met één druk op de knop voor een zogenaamde bucketlist.

Op Lowlands deelt Nedap’s Memory Meeting Point met de gebruikers van een RFID-chip muziekmomenten via kanalen als Spotify, Instagram, de eigen 'bucketlist' en deelt dat na het festival allemaal op Facebook. Wat dan wel weer de privacy-vraag oproept of gebruikers echt dolgraag al hun (al dan niet dronken) festival-ervaringen in haden willen geven van een bedrijf als Nedap. 

Credits:
DOP: Daan Nieuwenhuijs
Licht: Wilko van Oosterhout
Focus Puller: Justus Engelbracht
Grip: Thomas Ferguson (via Gripwise)
Acteur: Jelmar Decnop (via ID Casting)
Apparatuur via Camalot Amsterdam, Lux en Co
Licht grid: Jurlights
Locatie: Amsterdamse Bos
Grading: Rachel Stone
Music: Marmoset
Concept & directed by ...,staat
Opdrachtgever: Nedap NV 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken