24Festival strikt Collister (Google), Van Thillo (Persgroep) en Van Nieuwkerk

24Festival strikt Collister (Google), Van Thillo (Persgroep) en Van Nieuwkerk
  • Bureaus
  • 12 sep 2014 @ 15:31
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMediaEvenementReclame

24Festival heeft de eerste grote namen aangetrokken voor het evenement van 7 oktober: behalve Matthijs van Nieuwkerk en Persgroep-topman Christian van Thillo is als keynote speakers Google's head of design Patrick Collister vastgelegd. 24Festival is het jaarlijkse evenement waar professionals in marketing, design, reclame, fotografie, communicatie en media elkaar ontmoeten en inspireren. Onder het motto “Will it Blend?” onderzoekt het event op 7 oktober de effectiviteit van creatieve samenwerking.

Keynote spreker Patrick Collister, de creatieve baas van Google's Zoo deelt zijn visie op de toekomst van de rollen van adverteerder en bureau en ziet het belang van innovatie binnen design, communicatie en marketing. Daarbij is samenwerking volgens hem noodzakelijk.

Collister leidt een creatieve unit bij Google die zich volledig richt op het helpen van grote adverteerders en hun bureaus om internet optimaal(er) in te zetten. Volgens Collister is dit waarschijnlijk de leukste baan in de reclame-industrie en hij vermoedt dat veel collega's zich nog steeds afvragen hoe hij die baan wist te regelen. In vorige levens was hij de 'Executive Creative Thingamabob' en Vice Chairman bij Ogilvy & Mather UK, en de 'Executive Creative Watchamacallit' bij EHS Brann. In 2007 stond hij mede aan de wieg van 'Directory magazine and resource', een showcase voor innovaties binnen communicatie. Hij heeft met zijn werk al diverse stukjes edelmetaal gewonnen waaronder Goud en Zilver in Cannes.

'Creatieve samenwerking is allang geen optie meer maar eerder een must', aldus Collister. 'Vandaag de dag werken adverteerders steeds vaker met meerdere en gespecialiseerde bureaus. De adverteerders verwachten inmiddels niets anders dan een gestroomlijnde onderlinge creatieve samenwerking. Let wel, dit is geen eenvoudige opdracht omdat delen niet als vanzelfsprekend in het DNA van de meeste bureaus zit. Strijd over de verdeling van de het beschikbare budget botsende ego’s, verschillende interpretaties en andere uitdagingen staan in de weg. Om dit op te lossen zullen we het creatieve proces moeten herdefiniëren.’

De zogenaamde 24Talkshow staat op 7 oktober onder leiding van Matthijs van Nieuwkerk: Print is dood en digitaal is de toekomst, zo klinkt het al jaren. Toch blijkt de praktijk weerbarstiger, want hoewel print zich inderdaad in zwaar weer bevindt, is het gouden digitale ei ook nog niet gevonden. Is er een ideale blend? Of moeten we naar een volledig nieuw model? Van Nieuwkerk bespreekt met zijn gasten de toekomst van print. De 24Talkshow wordt mede mogelijk gemaakt door Magazines.nl.

24Festival is het jaarlijkse evenement waar professionals in design, reclame, fotografie, communicatie, marketing en media elkaar ontmoeten en inspireren met lezingen, workshops met als hoogtepunt de uitreiking van de Effie, de prijs voor effectieve communicatie. 24Festival, voorheen bekend als de 24 uur van de Reclame, is een initiatief van de BVA (bond van adverteerders) en de VEA (Vereniging van Communicatie Adviesbureaus).

24Festival laat in 24Talks inspirerende sprekers aan het woord, zoekt de discussie in 24Labs en zet het creatieve proces onder druk in de 24Bootcamps. MKB-ers krijgen gratis communicatie advies tijdens 24Consult en jonge talenten een introductie op de praktijk tijdens 24Academy. Iedereen kan het beste werk van de wereld zien tijdens de Cannes Lions Night. Het festival wordt afgesloten met de uitreiking van de Effie Awards, de prijs voor effectieve communicatie. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken