AML ontwikkelt merkplatform voor Robeco

AML ontwikkelt merkplatform voor Robeco
  • Bureaus
  • 29 sep 2014 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesBranded contentWebsite

Robeco heeft het Londense creatieve bureau AML ingeschakeld om een nieuw merkplatform te bouwen. Het platform is ontwikkeld om consistentie te realiseren in Robeco’s wereldwijde advertising en is van start gegaan gelijktijdig met de launch van een mondiale merkcampagne.

De nieuwe Robeco-campagne loopt momenteel in Azië, Europa en het Midden-Oosten, in aansluiting op de sponsoring van Team Brunel in the Volvo Ocean Race. Robeco ambieert om versnelde groei te realiseren door verdere expansie in internationale markten. Het bedrijf is één van de sterkste financiële merken in Nederland en wil dat ook in het buitenland worden.

Om dit te bereiken, is AML ingeschakeld om het merk via alle media te verversen: van print tot online advertising, maar ook de website, webcasts en events. Robeco en AML hebben naar eigen zeggen ‘a clear connection between all of its global marketing communication activities’ gecreëerd, waarbij de merkessentie onaangeroerd blijft.

Lambèr Korsten, Head of Global Branding bij Robeco: ‘The new brand platform AML has developed consists of powerful imagery showing people in a world built up of so-called wireframes. At Robeco, this portrays how we look at the world. We are not interested in seeing just the 'surface'. We want to know what is underneath, what is inside, analyze, understand and go beyond the obvious.’ 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken