Cape Rock ontwikkelt huisstijl voor AvroTros

Cape Rock ontwikkelt huisstijl voor AvroTros
  • Bureaus
  • 10 sep 2014 @ 13:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingMerkenTelevisieCreatie

Fusie-omroep AvroTros heeft bureau Cape Rock ingeschakeld voor haar nieuwe logo en visuele identiteit. Cape Rock is verantwoordelijk voor de 360° visuele strategie, het ontwerp van de huisstijl en corporate identiteit, het ontwerp van de digitale en social media-platforms, en het ontwerp van alle print- en marketing-uitingen.

In de merkstrategie is ervoor gekozen om de presentatoren en programma’s leidend te laten zijn in de relatie met het publiek. Dit heeft geleid tot een logo bestaande uit een beeldmerk en een woordmerk. Het beeldmerk heeft de functie van kwaliteitstempel en verbindt het merk AvroTros met haar programma’s.

Programmanamen worden in print en digitale uitingen gedragen door het beeldmerk. De uitgespaarde A in het beeldmerk vormt een lens om naar de content te kunnen kijken en wordt op die manier toegepast op televisie. In het woordmerk zijn beide merken versmolten tot één om zo een nieuw merk te vormen.

De sound-divisie CabodaRoca van Cape Rock heeft samen met componist Dennis Alfarez de nieuw muziekrichting ontwikkeld. Deze keuze komt tot uiting in een nieuw sound-logo en een nieuw geluid voor AvroTros op radio en televisie.

Cape Rock werkte eerder al voor andere omroepen als MTV en de NOS en voor mediabedrijven als Ziggo en HBO. 

Credits
Bureau: Cape Rock
Creative Director: Dann Smit
Strategy Director: Marco-Paul de Jeu
Head of Production: Martijn Wolff Designer: Frank Gouwy
Sound: CabodaRoca
Componist: Dennis Alfarez
Opdrachtgever: AvroTros
Algemeen Directeur: Eric van Stade Media
Directeur: Remco van Leen
Brand Manager: Heleen Rouw

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken