Cape Rock ontwikkelt huisstijl voor AvroTros
- Bureaus
- 10 sep 2014 @ 13:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingMerkenTelevisieCreatie
- 10 sep 2014 @ 13:36
- Redactie Bureaus
Fusie-omroep AvroTros heeft bureau Cape Rock ingeschakeld voor haar nieuwe logo en visuele identiteit. Cape Rock is verantwoordelijk voor de 360° visuele strategie, het ontwerp van de huisstijl en corporate identiteit, het ontwerp van de digitale en social media-platforms, en het ontwerp van alle print- en marketing-uitingen.
In de merkstrategie is ervoor gekozen om de presentatoren en programma’s leidend te laten zijn in de relatie met het publiek. Dit heeft geleid tot een logo bestaande uit een beeldmerk en een woordmerk. Het beeldmerk heeft de functie van kwaliteitstempel en verbindt het merk AvroTros met haar programma’s.
Programmanamen worden in print en digitale uitingen gedragen door het beeldmerk. De uitgespaarde A in het beeldmerk vormt een lens om naar de content te kunnen kijken en wordt op die manier toegepast op televisie. In het woordmerk zijn beide merken versmolten tot één om zo een nieuw merk te vormen.
De sound-divisie CabodaRoca van Cape Rock heeft samen met componist Dennis Alfarez de nieuw muziekrichting ontwikkeld. Deze keuze komt tot uiting in een nieuw sound-logo en een nieuw geluid voor AvroTros op radio en televisie.
Cape Rock werkte eerder al voor andere omroepen als MTV en de NOS en voor mediabedrijven als Ziggo en HBO.
Credits
Bureau: Cape Rock
Creative Director: Dann Smit
Strategy Director: Marco-Paul de Jeu
Head of Production: Martijn Wolff Designer: Frank Gouwy
Sound: CabodaRoca
Componist: Dennis Alfarez
Opdrachtgever: AvroTros
Algemeen Directeur: Eric van Stade Media
Directeur: Remco van Leen
Brand Manager: Heleen Rouw
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- klant
- merk
- Dennis Alfarez
- identiteit
- componist
- Cape Rock
- sound
- televisie
- huisstijl
- branding
- Publieke Omroep
- NPO
- omroep
- AvroTros
- media
- geluid
- design
- logo
- CabodaRoca
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing