Kingsday maakt lokale campagne voor Mini

Kingsday maakt lokale campagne voor Mini
  • Bureaus
  • 1 okt 2014 @ 09:40
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nu er sinds juli in het Limburgse Born Mini’s worden geproduceerd, heeft het Britse automerk een Nederlands tintje. Daarom maakte de nieuwe Mini een rondreis langs alle twaalf provincies in een lokale campagne van Kingsday.

Centraal in de online campagne staat het filmverslag van de tour. Kingsday koos ervoor om dat in Polygoon-stijl uit te voeren. In de pseudo-historische fragmenten zie we Mini de avontuurlijke kant van Nederland ervaren: met tradities als de Elfstedentocht en Koningsdag, maar ook hedendaags vermaak als het Amsterdam Dance Event en de Zwarte Cross.

De film van Kingsday wordt in z’n geheel ingezet, maar er zijn ook twaalf korte edits gesneden - elke provincie heeft een eigen versie. 

Credits

Bureau: Kingsday | Animatie & Postproductie: Dutch Harbor |  Geluid: M-ost Audio | Voice-over: Boet Schouwink | Mediabureau: Universal Media 

Kingsday is een reclamebureau in hartje Amsterdam. Drie jaar na de start in de herfst van 2011 bestaat het bureau uit 20 medewerkers en is het vol gas aan het werk voor Unilever (Knorr), PepsiCo (Duyvis), Exact, MINI, Bloemenbureau Holland, Vereniging Eigen Huis, de Hartstichting en Smint.

Voor deze merken maakt Kingsday campagnes met conversatiewaarde. De vier oprichters (Sander Volten, Sicco Beerda, Eric Ytsma en Bram de Rooij) mixen hiervoor de ervaring met PR, interactie en reclame die het in de afgelopen vijftien jaar opdeed in de global marketingteams van merken als Nokia, Inbev, Intel en Volvo. 

www.kingsday.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken