KLM gaat op zoek naar de perfecte high five

KLM gaat op zoek naar de perfecte high five
  • Bureaus
  • 3 sep 2014 @ 12:54
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesAbove the lineCreatieFilm

KLM heeft donderdag 28 augustus jongstleden honderden Amsterdammers en New Yorkers live met elkaar verbonden door middel van high fives. Een dag lang gaven twee interactieve installaties een live doorkijkje naar de andere kant van de oceaan. Zo ontstonden er spontane ontmoetingen en kwam je op straat, zomaar ineens oog in oog te staan met een andere wereldburger uit New York of Amsterdam.

Vervolgens werden de wereldburgers uitgedaagd om de perfecte high five te maken, over een afstand van 5.815 km. De beste high fives werden beloond met KLM tickets naar Amsterdam of New York.

Eigen Fabrikaat
Het maken van de perfecte high five klinkt simpel maar is moeilijker dan je denkt, vertellen Dimitri Hubregtse en Michael Kouwenhoven, creatief team bij reclamebureau Eigen Fabrikaat (DDB Groep): ‘De kracht van de high five zit hem in het spontane karakter van dit wereldwijde gebaar. Maar al snel merkten we dat je de perfecte high five niet zomaar maakt. En wanneer de high five wél perfect wordt uitgevoerd, merk je dat meteen! Die gedeelde emotie was een perfecte basis voor een grensoverschrijdende game.’

Technische uitvoering
KLM Live High Five werd door Minivegas geproduceerd. De technische uitvoering van de installatie kende flink wat uitdagingen. Andrew Watson, creative director van Minivegas legt uit:
‘Dit project was veel complexer dat het eerst leek! Er waren veel technische uitdagingen, zoals het managen van een robuuste HD-videostream met audio en het ontwerpen van een gebruikersinterface die was afgestemd op een veelheid aan mogelijke scenario’s. En dan was er de UX. We moesten ervoor zorgen dat mensen op beide locaties zich verbonden voelden, dat de game duidelijk was, werkte en bovenal leuk was om te spelen. En dat alles live, op twee drukke outdoor locaties aan weerzijden van de Atlantische Oceaan!’

Innovatieve media
‘KLM Live High Five’ is onderdeel van de KLM Werelddeal Weken campagne. Bastiaan Hoogendoorn, VP Marketing KLM Nederland licht toe: ‘Het Live High Five concept evenals de media-inzet passen goed bij het imago van KLM op het gebied van innovatie en nieuwe media. Door middel van deze online film bereiken we een andere doelgroep dan we met een tv-commercial bereiken. Daarnaast sluit het concept een-op-een aan bij het centrale symbool van de Werelddeal Weken: de High Five. Tot slot past het perfect bij de KLM merkgedachte: Een reis vol inspiratie.’
De KLM Werelddeal Weken duren tot maandag 15 september 2014.


 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken