MediaBookers aanvoerder nieuwe media-inkoop beweging

MediaBookers aanvoerder nieuwe media-inkoop beweging
  • Bureaus
  • 19 sep 2014 @ 16:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het platform voor het zoeken en boeken van advertenties MediaBookers loopt voorop in de ontwikkelingen rond de nieuwe media-inkoopstroming. De oprichters Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk zijn actief voorvechters van vernieuwing in de advertentiewereld.

Marinus Zoutendijk, oprichter van MediaBookers: 'Het was hoog tijd voor innovatie in deze markt, adverteren is niet langer ingewikkeld of exclusief voor grote corporates. Iedereen kan het. Sinds de lancering van Mediabookers eind juni hebben ruim 20.000 mediabeslissers onze dienst weten te vinden. We denken dat MediaBookers pas aan het begin staat als het aankomt op hoe klanten onze diensten kunnen benutten. Mede daarom gaan we met een bijzondere campagne van start die laat zien hoe divers ons portfolio is en hoe krachtig de mogelijkheden zijn, zonder aan eenvoud in te boeten. Deze kracht willen wij onderstrepen door daarbij ons eigen product te gebruiken. Eat your own dogfood, noemen ze dat.'

Kerncijfers

  • 425 aangemaakte accounts die veelal bestaan uit mediabureaus, uitgevers en ondernemers.
  • 20.000 unieke bezoekers sinds de lancering eind juni.
  • Genomineerd voor de Accenture Innovation Awards voor de categorieprijs 'Media'.

 

Doel van de campagne

De campagne laat zien dat media-inkoop eenvoudig én effectief is. In het huidige medialandschap digitaliseert alles, behalve het proces rondom datgene wat de media overeind houden: advertenties. Via MediaBookers is het bijvoorbeeld mogelijk op basis van onder andere postcode, budget en specifieke doelgroepen te selecteren. Zo is het voor de beginnende of weinig frequente adverteerder eenvoudig om zijn eigen mediaplan op te zetten. Voor de meer frequente adverteerder is een uitgebreid backoffice platform beschikbaar met diverse tools om het proces van media-inkoop snel, efficiënt en overzichtelijk te laten verlopen. Na het reserveren van de plaatsing kan eenvoudig worden afgerekend met iDeal, creditcard of overboeking.

Campagne

De campagne gaat 22 september van start en zal te zien zijn in uiteenlopende media. Zo is MediaBookers twee weken lang programmasponsor van RTL Late Night. Daarbij wordt dagelijks voor en na het programma een korte uiting getoond. Ook worden diverse Interbest-reclameborden in de Randstad geadopteerd en online media als LinkedIn, pagina-advertenties op veelbezochte websites en Facebook ingezet.

MediaBookers

MediaBookers maakt het proces van media-inkoop eenvoudiger en toegankelijker voor adverteerders. De database van MediaBookers bestaat uit 7700 mediatitels waaronder 250 jobboards die volledig te boeken en te doorzoeken zijn. De startup is voortgekomen uit Abovo Media en wordt gesteund door het Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk van het innovatiefonds van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. 

www.mediabookers.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken