Getty Images en iStock dagen fotografen uit voor #RePicture Photo Contest

Getty Images en iStock dagen fotografen uit voor #RePicture Photo Contest
  • Bureaus
  • 8 okt 2014 @ 10:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ContentMakersCreatieAward

Contentleverancier Getty Images en haar royalty-free dienst iStock zijn de wereldwijde competitie #RePicture Photo Contest gestart waarbij fotografen worden opgeroepen 'om de wereld anders in beeld te brengen en los te breken van stereotypes'.

Getty Images heeft #RePicture eerder dit jaar gelanceerd tijdens Cannes Lions, met het doel om onze kijk op de wereld aan de kaak te stellen en de uitdaging aan te gaan hoe we de paradigma’s van stereotype beelden kunnen veranderen die nu nog gebruikt worden om mensen en concepten te visualiseren. De #RePicture-wedstrijd is ook geinspireerd op het succes van de onlangs gelanceerde partnership van Getty Images met LeanIn.Org die de positie van vrouwen wil verbeteren, via het samenstellen van de Lean In Collection die de verkoop van beelden uit deze collectie tot wel 66% heeft verhoogd (in vergelijking tot vorig jaar) vanaf het moment van lancering in februari dit jaar.

Any Saunders, senior vice president Creative bij Getty Images: 'We zijn gepassioneerd en overtuigd dat beelden zo krachtig zijn dat ze onze kijk op de wereld kunnen veranderen. We zijn dan ook erg enthousiast om deze wedstrijd te starten. Niet alleen vanwege ons doel om los te breken van de bestaande visuele stereotypes maar ook om baanbrekende nieuwe creatieve talenten te ontdekken van over de hele wereld. Getty Images is altijd betrokken geweest bij de creatie van authentieke beelden voor onze klanten wereldwijd, van Tokyo tot Toronto.'

De wedstrijd is geopend voor inzendingen tot en met 20 november 2014 voor creatieven, semi-professionele en amateur fotografen wereldwijd. De winnaars worden in de eerste week van december bekendgemaakt. De wedstrijd zal worden beoordeeld door een gerenommeerd panel van creatieven en experts in de fotografie, waaronder:

  • Severin Matusek, Vice President, Community, EyeEm 
  • Mike Owen, European Professional Marketing Manager, Canon
  • Toshiya Kono, Executive Creative Director, Hakuhodo
  • Pam Grossman, Director, Visual Trends, Getty Images
  • Jessica Bennett, Contributing Editor, LeanIn.org
  • Romain Colin, Oprichter, Fubiz
  • Astrid Prummel, Hoofdredacteur, Adformatie
  • Gert-Jan van Ek, Hoofdredacteur Fotoredactie, De Volkskrant

De beoordelingscriteria van de jury zijn: consistentie van het thema, de compositie, technische vaardigheden en authenticiteit. De inzenders maken niet alleen kans op geweldige prijzen, ze worden ook uitgenodigd om zich aan te sluiten bij het Getty Images team als ‘contributing photographer,’ met toegang tot en begeleiding van het Getty Images’ wereldwijde team van Art Directors en editors. Andere prijzen omvatten een Canon EOS 5D Mark III en een Canon G7X voor de publieksprijs People’s Choice Award.

Getty Images wil deelnemers uitnodigen om hun ingezonden beelden te delen via de hashtag #RePicture, waarbij concepten zoals liefde, familie, lichaam, held, vrouwen of leeftijd op een vernieuwende manier in beeld gebracht worden.

competitions.gettyimages.com/repicture 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken