Google introduceert de Consumentenbarometer voor 2014

Google introduceert de Consumentenbarometer voor 2014
  • Bureaus
  • 23 okt 2014 @ 09:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineOnderzoekMarketingDoelgroepen

Google introduceert de Consumentenbarometer voor 2014. Deze gratis tool geeft inzicht in de manier waarop mensen overal ter wereld gebruikmaken van het internet. De vernieuwde tool is in het vierde jaar na de introductie uitgebreid met meer data en betere resultaten.

Als gevolg kunnen gebruikers het consumentengedrag op het gebied van mobiele technologie, internetvideo en online winkelen van 56 landen met elkaar vergelijken.

Nederland kent het hoogste aantal met internet verbonden apparaten per gebruiker (3,6), denk aan smartphones, laptops en tablets. Daarnaast gaat 96 procent van alle Nederlanders tussen de 24 en 35 jaar dagelijks online. Maar liefst 88 procent van alle Nederlanders boekte hun laatste vakantievlucht online en 46 procent vond hun laatst gekochte product na eerst op internet research te doen. Zo'n 28 procent ondervindt problemen met het gebruik van websites op hun smartphone.  

Google heeft de Consumentenbarometer ontwikkeld om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends, zodat ze hun campagnes optimaal kunnen afstemmen op het snel veranderende digitale landschap. De tool wordt echter ook gebruikt door journalisten en ondernemers om actuele consumentendata en marktspecifieke informatie te achterhalen. Zo biedt de Barometer inzicht in hoe vaak mensen online gaan, hoeveel mobiele apparaten ze in bezit hebben, hoe zij zich op internet oriënteren naar producten en diensten en deze aanschaffen, hoe hun winkelgedrag wordt beïnvloed door online video en nog veel meer. 

De Consumentenbarometer voor 2014 biedt betere en uitgebreidere resultaten. Verticale markten die in de Barometer aan bod komen, zijn kleding en schoeisel, huishoudelijke apparatuur, vliegreizen, hotels, cosmetica en boodschappen. Google zal regelmatig nieuwe categorieën en inzichten aan het aanbod toevoegen. 

Peter Cory, agency sales director bij Google: 'Mensen gebruiken digitale media tegenwoordig voor allerlei doeleinden. Het is echter niet altijd even eenvoudig om te bepalen welke kanalen en activiteiten de beste resultaten opleveren, zeker niet als je met verschillende markten en producten te maken hebt. Onze nieuwe Consumentenbarometer biedt toegang tot heel veel actuele informatie uit consumentenonderzoek waardoor gebruikers beter zicht krijgen op hoe consumenten zich online en offline oriënteren.'

www.consumerbarometer.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken