IPG Mediabrands staakt mediabureau BPN

IPG Mediabrands staakt mediabureau BPN
  • Bureaus
  • 28 okt 2014 @ 11:48
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauZakelijkMediastrategieSales

IPG Mediabrands Nederland reorganiseert de eigen bureau-organisatie. Mediabureau BPN wordt opgeheven. Alle AV-planning binnen het concern wordt gecentraliseerd in de eigen inkooporganisatie Magna Global.

Het moederbedrijf van onder meer Universal Media (UM) en Initiative voert hiermee al enkele maanden na de overname van searchbureau Traffic4U twee grote organisatorische veranderingen door in Nederland, zo meldt Adformatie vanmorgen.

Het stopzetten van mediabureau BPN (het vroegere BrandConnection) betekent dat alle klanten, waaronder Jumbo Supermarkten, en medewerkers worden ondergebracht bij de zusterbedrijven UM en Initiative. Beter en sneller inspelen op klanten zou de reden zijn van het staken van BPN. Ook wil IPG Mediabrands zich op haar mediabureaus UM en Initiative focussen, inclusief hun recent opgerichte conceptafdelingen UM Studios en Initiative Co.

Met de andere aanpassing (het centraal aansturen van AV-planning) moet de kwaliteit van de dienstverlening van IPG Mediabrands worden verbeterd en de samenwerking tussen inkoop en planning worden geoptimaliseerd. Magna Global wordt geleid door managing director Onno Seelen, die wordt bijgestaan door Jasper van Doesselaar (head of AV-planning) en Aschwin de Bruijn, head of contracting. 

http://www.mediabrands.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken