JWT, Kitkat en Gordon geven Nederland grote break

JWT, Kitkat en Gordon geven Nederland grote break
  • Bureaus
  • 17 okt 2014 @ 11:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

JWT Amsterdam en Kitkat lanceren de eerste break ooit voor een heel land. ‘Give Holland A Break’ is een geïntegreerde campagne gecentreerd rondom een online platform dat 20 oktober live gaat en ondersteund zal worden door radio- en tv-commercials.

De redactie van MarketingTribune werd vanmorgen getracteerd op een bijkans hysterisch persbericht van JWT Amsterdam. Maar goed, het gaat dan ook over Gordon. Komt ie...

Sinds 1958 staat Kitkat bekend om z’n wereldvermaarde pay-off ‘Have a break, have a KitKat’. Maar de beroemde tagline krijgt een nog grotere betekenis met de introductie van de Kitkat Chunky DoubleCaramel. Een nieuwe Kitkat-variant met twee verschillende caramelvullingen. De ene helft is gevuld met crunchy caramel en de andere helft met creamy caramel. En deze unieke Kitkat CHUNKY DOUBLE Caramel verdient een dubbele break. Een epic break. Een break niet voor één persoon, maar voor een heel land. Ja, Kitkat gaat heel Nederland een break geven. Een break van de man die 24/7 in de media is. Een break van... Gordon.

Inderdaad, Kitkat stuurt Gordon, een van Nederlands’- meest succesvolle, spraakmakende en aanwezige BN’ers, naar een onbewoond eiland. Zonder telefoon, zonder mogelijkheden tot contact. En Nederland kan op givehollandabreak.com helpen bepalen hoelang en hoe ver weg we hem gaan sturen. Het online platform is gecentreerd rondom een interactieve game waarbij de bezoeker wordt uitgedaagd om te stemmen op de duur en de bestemming van de break van Gordon. Wordt Gordon via een wipwap door de Kitkat CHUNKY DOUBLE CARAMEL gelanceerd naar Bishop Rock in de Keltische Zee? Of sturen we hem naar een eilandje ergens in de weinig gastvrije Atlantische Oceaan? De keuze is aan jou, Nederland!

Kitkat: 'Vanuit Kitkat willen we mensen de ultieme break geven. En we zijn ervan overtuigd dat deze campagne hiervoor gaat zorgen.We zijn grote Gordon-fans en zijn dan ook super enthousiast dat hij de uitdaging aangaat. Ja, dit wordt echt een unieke break zoals Nederland ‘m nog nooit gezien heeft!'

Gordon: 'Toen Kitkat mij benaderde met deze uitdaging dacht ik meteen: TE GEK. Natuurlijk ga ik de uitdaging aan. Allereerst omdat ik het een erg grappig idee vind. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar Nederland mij dan naartoe gaat sturen. Of het überhaupt gaat lukken. Daarnaast omdat ik zelf ook wel eens een keer een break kan gebruiken. Dus als het goed is, krijgt iedereen z’n break. Een win-win. Een dubbele break. Nederland blij en ik ook.'

De campagne bouwt op in drie fases.

Fase 1 trapte af op 15 oktober met een teaser waarin de eerste landelijke break ooit wordt aangekondigd via Twitter en Facebook. Vanaf 20 oktober gaat het online-platform givehollandabreak.com live en kan Nederland meebepalen hoe lang en hoe ver weg we Gordon gaan sturen. Op 25 oktober eindigt fase 1 met de bekendmaking van de lengte van de break en het gekozen onbewoonde eiland.

Fase 2, de start van de break van Gordon, trapt af met een afscheids- en uitzwaaifeestje op Schiphol op de 26e oktober. De periode van complete en volledige Gordon-stilte duurt maximaal tot 4 november. Gordon zal in deze periode niet te zien zijn op tv of in kranten, niet te horen zijn op radio, of moeilijk te vinden zijn op Google.

En voor de mensen die echt niet zonder Gordon kunnen, zal er op GiveHollandaBreak een verborgen link zijn met een live-stream naar het gekozen eiland. Maar wie zou deze unieke break nou willen ‘unbreaken’?

Fase 3, vanaf uiterlijk 4 november, betekent het einde van een unieke break met de terugkomst van Gordon op Schiphol. Komt-ie terug als een herboren man of juist ‘with a vengeance’?

Bas Korsten, JWT Amsterdam: 'We zijn vooral ook heel blij met dit idee omdat het gebaseerd is op een ‘global insight’. Elk land heeft z’n Gordon. Dus ik kan me zomaar voorstellen dat dit idee, net als Gordon binnenkort, de wereld overgaat.'

Het digitale platform, ontwikkeld door Superhero Cheesecake, wordt ondersteund door tv, radio en online-uitingen. Waarbij alle 3D-elementen ontwikkeld zijn door Keytoon.

‘Give Holland A Break’ is de opvolger van de prijswinnende ‘Have A Seat’-campagne van JWT Amsterdam. Eindverantwoordelijk voor de campagne zijn: Bas Korsten (ECD) en David Navarro (Head of Design/Interactive Director) vanuit JWT Amsterdam en Martine Olijslagers-Kuip en Noor Rekmans vanuit NESTLÉ KITKAT.

www.jwtamsterdam.nl
www.givehollandabreak.com

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken