[Campagne] KesselsKramer werft nieuwe generatie creatieven voor SintLucas
- Bureaus
- 8 okt 2014 @ 11:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieCampagnesBrandingMakers
- 8 okt 2014 @ 11:20
- Redactie Bureaus
'Creatieve volksstam zoekt nieuw bloed', zo luidt de boodschap van mbo-opleiding SintLucas. Reclamebureau KesselsKramer bedacht de nieuwe campagne waarin de school zich presenteert als een 'creative community'.
SintLucas is een multidisciplinaire school voor creativiteit met een neus voor ondernemen. De school positioneert zichzelf als een ‘creative community’ en ziet haar studenten als de belangrijkste vertegenwoordigers ervan. Voor haar meest recente campagne om een nieuwe generatie talent aan te trekken wilde SintLucas die ‘community’ vieren door haar als creatieve 'volksstam' te verbeelden. En wie konden daar, gezien de overvloed aan creatieve energie in de school, nu beter invulling aan geven dan de studenten zelf? Het resultaat: een reeks frisse, eigenzinnige impactvolle posters.
Die campagne is gemaakt door KesselsKramer. Om middelbare scholieren aan te spreken, vertegenwoordigen één of meerdere studenten op elke poster hun eigen discipline. Niet een standaard 'held'-portret, maar een beeld dat ze als lid van de creatieve stam vastlegt. Een afspiegeling van hun individualiteit, excentriciteit en moed: beschilderde lijven, die spelen met symbolen van hun gekozen vak, versierd met klei, stickers of apparatuur. De geïllustreerde disciplines zijn o.a. 'creative craftsman', game art, 'sign maker' en design for communications.
Over het geheel genomen fungeert de campagne niet alleen als werving voor nieuwe talenten, maar ook als podium voor het bestaande SintLucas talent. Bovendien is het een middel om iedereen te motiveren om het beste uit henzelf te halen en aan de wereld te laten zien.
Idee: Erik Kessels / KesselsKramer
Fotografie: Melanie Bonajo
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Melanie Bonajo
- creatieven
- KesselsKramer
- community
- reclame
- opleiding
- Erik Kessels
- design
- fotografie
- Sint Lucas
- mbo
- school
- SintLucas
- campagne
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing