Nederland scoort goed bij Lovie Awards 2014

Nederland scoort goed bij Lovie Awards 2014
  • Bureaus
  • 15 okt 2014 @ 12:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineMediaAwardWebsite

Naast Vice Media, IKEA en Jamie Oliver deden ook Nederlandse inzendingen het goed bij de Lovie Awards 2014 voor online initiatieven. Goud was er voor de Nederlandse bureaus Achtung, N=5, 72andSunny en MediaMonks. Die laatste won maar liefst 24 prijzen.

Andere Nederlandse winnaars zijn FHV BBDO, Black Magic Marker, TBWA\Neboko, Greenberry (voor Giel!), Link Design, Present Plus, Rhinofly, TamTam, Vinson en de publieke omroep KRO-NCRV voor het tweede scherm van De Rijdende Rechter. 

De winnaars zijn al bekendgemaakt, maar het feestje moet nog gevierd worden: op 11 november worden in St. Lukes LSO in London alle winnende cases in het zonnetje gezet, net als de Special Achievement Honorees, waaronder Jamie Oliver, Sophie Wilson, rockband Sigur Rós en de Britse YouTube-sensatie Dan Howell.

De International Academy of Digital Arts & Sciences (IADAS) selecteerde de winnaars voor de Lovie Awards, die de Europese tegenhanger is van de mondiale Webby Awards. Er werden zoals altijd zowel juryprijzen als publieksprijzen toegekend. 

De Lovie Special Achievement Award-winnaars scharen zich in een rijtje met eerdere winnaars als Vic Hayes (the Dutch 'Father of WiFi'), Stephen Fry en Björk. Het zijn: 

  • Lovie Person of the Year: Jamie Oliver. 'Chef, restaurateur and activist, Oliver is named Lovie Person of the Year, for utilising the Web as a key component in his mission to educate the world about healthy and fresh eating.'
  • Lovie Lifetime Achievement: Sophie Wilson. 'As the designer of the Acorn Micro­Computer and inventor of the ARM processor instruction set, Wilson's work on processor cores is seen in thousands of products from mobile phones and tablets, to televisions and video games.'
  • Lovie Artist of the Year: Sigur Rós. 'One of Iceland's most successful musical exports, and celebrating their 20th anniversary this year, Sigur Rós have harnessed the power of the web to not only deliver music to their fans but share it with the world, from crowdsourcing music videos to Q+A’s with fans on Reddit.'
  • The Lovie Internet Video Person of the Year: Dan Howell (Danisnotonfire). 'With over 4 million YouTube subscribers and millions more across his other social networks, Dan Howell is one the most successful video bloggers of the digital age, building his channel totally organically using YouTube.'

Twee andere Special Achievement Awards worden in november gepresenteerd: The Lovie Emerging Entrepreneur Award voor GiveMeTap-oprichter Edwin Broni­Mensah en de Lovie 'Be Greater With Data' Award voor de International Federation of Red Cross en Red Crescent Societies.

Entertainment en Media winnaars zijn onder meer:

  • Vice News: Best News & Information in Social (Silver, People’s Lovie) ­ 
  • Vogue: Best Design in Websites (Bronze) ­ 
  • The Guardian: Documentary in Internet Video (Gold, People’s Lovie) ­ 
  • The Financial Times: Lifestyle in Websites (Bronze) ­ 
  • Bob Dylan 'Like a Rolling Stone': Best Use of Interactive Video (Gold)
  • Downton Abbey: Overall Social Presence in Social (Bronze) ­ 
  • Penguin Random House: Best Copywriting (Bronze) ­ 
  • Dazed Digital: Best Writing ­ Editorial in Websites (Bronze) ­ 

Andere belangrijke winnaars:

  • Shazam: Best Mobile User Experience (Gold) ­
  • SoundCloud iOS: Best Mobile Visual Design (Silver) ­
  • UEFA.com: Best Sports Site (Bronze) ­
  • Qixxit: Best Mobile Visual Design (Gold) ­
  • TripAdvisor: Best Travel Tourism Site (People’s Lovie Winner) ­
  • ASAP54: Best Community and Social mobile application (Gold) ­
  • Sortie En Mer: Best HTML5 site (Gold) ­
  • The Business of Fashion: Best Fashion and Beauty Site (Silver) ­
  • Moon: Best Financial Services Site (Gold) ­
  • Urbanears: Best Practices Website (Gold) ­
  • The Twitter Dress: Social Experimental and Innovations (Silver) ­
  • ASOS Google Helpouts: Social Experimental and Innovations (Bronze) ­
  • Bringing Rubens Back to Life: Best Connected Products (Gold and People’s Lovie)

Hoogtepunten in Online Advertising:

  • Do it for Denmark: Viral Advertising (Gold) ­
  • The Alzheimer's Event: Best Social Media Marketing (Gold) ­
  • Tesco Mobile #nojoke Tweets: Best Copy Writing (Silver) ­
  • Living with Lag: Viral Advertising (Silver and People’s Lovie) ­
  • The Hornbach Hammer: Best Branded Content (Gold) ­
  • Tai­Chip­Hop: Social Media Marketing (Bronze) ­ France

Sponsor en partners van de 4th Annual Lovie Awards waren onder meer Google, MailChimp en het Nederlandse internetbureau Media Monks. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken